Oplichting?

Oplichting?

Ik heb de afgelopen twee weken al drie keer min of meer hetzelfde bericht ontvangen van telkens 'zogenaamd' een andere gebruiker.
Hierin wordt gezegd dat deze gast voor de aller eerste keer op airbnb zit en dat de betaling daarom via een ander mailadres moet.
Ik weiger deze gebruikers nu telkens. Maar dan krijg ik van airbnb mailtjes dat ze als ik vaker weiger die dagen willen blokkeren.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik airbnb zelf een mail sturen?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Elissa3,

 

Er zijn een aantal manieren hoe je dit soort zaken aan kunt pakken:
1. Reageer gewoon op het bericht dat je jezelf niet gemakkelijk voelt bij dit verzoek (niet weigeren en ook niet accepteren, gewoon een antwoord terug sturen is voldoende).
1a. Daarna kun je ook klikken op de link: deze gebruiker rapporteren. Dan gaat er dus een bericht naar Airbnb. Waardoor die ook eventueel gaan meekijken.
2. Stuur de gast gewoon een pre-approval. Boekt de gast (dat moet dan via Airbnb), dan ben je gedekt en heb je geen last van zwendel.
3. Nooit op een ander e-mail adres reageren of op een andere manier van betalen overgaan (dan via Airbnb).
Als de gast je niet via Airbnb benaderd, dan kan dat ook nooit Airbnb consequenties hebben.

 

Je kunt contact opnemen met Airbnb via oa:
https://www.airbnb.nl/help/feedback
bellen naar: +31 20 52 22 333

 

Succes.

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf