Prijs verhogen

Ido7
Level 1
Meijel, Netherlands

Prijs verhogen

Ik ben nieuw, heb vanmiddag een eerste boeking gedaan. 

Bevestig gekregen etc. Nu krijg ik enkele uren later een mailtje of ik nog 20 euro wil  betalen. Er was een fout gemaakt met de prijs. 

Is dit normaal? 

8 Antwoorden 8
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

LS,

 

Nee, dat is niet normaal en ook  in strijd met de spelregels van Airbnb.

 

Bovendien is prijswijziging niet mogelijk via een "mailtje", verhuurder kan proberen de boeking te wijzigen, maar evt.  wel/niet acceptatie van de wijziging(en) is dan vervolgens aan u.

 

vr.gr.,

Emiel

Elsbeth1
Level 1
The Hague, The Netherlands

ik heb net een chalet geboekt in Zwitserland. Alles geregeld, direct betaald en nu krijg ik van de eigenares

een mail, dat ze een fout heeft gemaakt in de prijs . Die wordt nu E500 in plaats van E205 per dag!  Of ik maar even E5700 (ongeveer) wil bijbetalen.  Volgens mij heeft ze gewoon haar dagprijs niet bijgewerkt voor december en januari.  Dit kan toch zo maar niet.  Net mijn hele familie blij gemaakt en dan opeens dit.

Airbnb vraagt nu of ik wil bijbetalen of de verhoging weigeren en dan blijft de oorspronkelijke reservering staan.  Kan de eigenares zomaar miijn reservering annuleren? Ze heeft al eerder geannuleerd 3 weken voor aankomst van gasten.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Elsbeth1 ,

Prijs is bindend, dus zomaar verhogen is tegen de spelregels van Airbnb. Een dergelijke wijziging van de reservering moet je dus niet accepteren. De eigenaresse kan vervolgensbesluiten om te annuleren, maar dat levert haar sancties op van Airbnb, dat zal niet opwegen tegen de gemiste "inkomsten". Eigenaresse moet gewoon beter op haar advertentie passen en niet haar gasten achteraf lastig vallen met onzinnige prijsverhogingen.

vr.gr, Emiel

Paul1987
Level 1
The Hague, Netherlands

Wij hebben gisteren een huis in Kaapstad gereserveerd, bevestigd door verhuurder, factuur van Airbnb gehad, de helft betaald van credit card. Vandaag een nieuwe factuur van Airbnb gehad en automatisch werd weer een bedrag afgeboekt van de creditcard. Nu blijkt dat de huur per nacht plotseling verhoogd is van 102 naar 189 euro. Onbetrouwbaar dat Airbnb. Wie weet wat morgen de prijs is? Daarom maar geannuleerd.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Paul1987,

 

Dit is zeker niet in lijn met de reguliere wijze waarop Airbnb werkt (Helemaal met @Emiel1 eens).

Een reservering is een reservering tegen de prijs die gold, op het moment dat de reservering gemaakt werd (omgerekend in je eigen valuta). En of je nu wel of niet gebruik maakt van “split-payment”, dat maakt niet uit.

Ook is het enigszins merkwaardig dat je een dag later al een tweede afschrijving krijgt (Het is mogelijk, maar dan moet er wel relatief weinig tijd tussen je boeking en je aankomst gezeten hebben).

In jullie geval, had ik ook eerst even met Airbnb gebeld: Over hoe dit nu precies zit.

Foutjes op Airbnb komen weleens voor, maar op het financiële vlak ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Paul1987 

Dit is een vreemd verhaal. Een bevestigde reservering kan niet "zomaar" een ander bedrag krijgen.

Neem evt. contact op met Airbnb,

Hennie21
Level 1
Helmond, Netherlands

@Hennie21 

Wij hadden voor 30 okt tot 5 nov een appartement gehuurd in Sevilla maar door corona verzet 

naar okt 2021 met goedkeuring van verhuurster. De prijs bleef hetzelfde (hebben we zwart op wit)

Toen kregen we een factuur om €202 bij te betalen voor 1 dag minder en binnen 48 uur moesten betalen anders werd de reis geannuleerd.

Nu blijkt dat het een fout is van de verhuurster dat ons ze dezelfde prijs berekend en vandaar de verhoging. Nu vraagt ze van ons om haar excuus te aanvaarden maar dat doen we niet is wel een duur excuus van ruim € 200. Wij vinden dat zij ons moet compenseren het is tenslotte haar fout.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hennie21 

Ik begrijp dit niet helemaal:

"Toen kregen we een factuur om €202 bij te betalen voor 1 dag minder"

Was er in de originele boeking sprake van een week-korting, die nu vervalt vanwege 1 dag minder ?

Annulering (door verhuurder)  zal ws betekenen dat u al uw geld terugkrijgt, lijkt me nog tijd genoeg om iets anders te boeken voor oktober 2021.

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf