Recensie is niet juist !!

Jean-Paul18
Level 1
Belgium

Recensie is niet juist !!

Ik heb altijd goeie reviews gehad, de laatste 3 jaar dat ik Airbnb gebruikt.

Krijg ik laats van een verhuurder, dat ik onbeleefd zou geweest zijn.

En ze stuur mij een zeer lange slechte recensie. Waardoor ik Airbnb niet meer kan gebruiken.

Zelf heeft de verhuurdster mij 39 berichten gestuurd. En ze was niet aanwezig wanneer ik daar sliep voor 1 nacht.

Ik ben zeker niet onbeleefd geweeest !  Ze werkte ook samen, met een taxi, die vrienden van haar waren. En die zeer brutaal en onbeleefd waren, dat het soms wel angstig was ! Mocht ik de recencie niet kunnen verwijderen, dan moet ik wel stoppen met Aibnb en andere mogelijkheden zoeken in de toekomst. Wat ik zeer spijtig zou vinden, aangezien er geen woord van waar is.

 

Met vriendelijke groeten,

Jean-Paul

 

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

Je hebt het recht een reactie geven, die bij de review komt te staan. Ik zie dat je daar (nog) geen gebruik van hebt gemaakt.

Je andere reviews zijn prima, en deze ene review lijkt me geen reden om niet meer te kunnen boeken. Het gaat hoofdzakelijk over een incident met een taxi, en niet over de woonruimte. Sterker nog: er staat zelfs dat je die netjes hebt achtergelaten. De meeste hosts zullen deze review niet al te serieus nemen.

Met vr.gr.,

Emiel

Françoise97
Level 2
Eindhoven, Netherlands

neem asap contact op met Air B n B en schrijf een review zodat je jouw kant van de zaak kunt laten zien.... verder zou ik me geen zorgen maken over dat je AbnB niet meer kunt gebruiken. zo'n vaart zal dat niet lopen of vergis ik me? 

Beste,

 

Bedankt voor je antwoordt!

Mocht je mijn andere reviews zien, ben ik echt wel een goede gast.

De persoon in kwestie was niet aanwezig.  En ze stuurde mij 39 berichten, tot 23u30 ik heb haar toen meermaals gevraagd te stoppen met berichten sturen, omdat ik een vroege vlucht had. Het begon bij de taxi, wat vrienden van haar waren. Ze waren zeer onbeschoft, en reed niet naar het huis. Maar haalde nog meer mensen op, en natuurlijk toen hij mij dropte was het duurder.

Ik vind het zeer spijtig, en zoek een manier om Airbnb te contacteren. Want dit is smaad, mijn naam word slecht gemaakt over heel de wereld. Persoonlijk vind ik niet, dat ik zoiets verdien !

 

Met vriendelijke groeten,

Jean-Paul

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

 

Hi Jean-Paul,

 

Ik zou me absoluut geen zorgen maken, als ik jouw was.

Je hebt 13 uitstekende recensies, dus het is voor mij overduidelijk dat in dit specifieke geval er sprake is van een misverstand dan wel een incident.

Het zal voor Airbnb ook echt geen reden zijn, om je van het platform te verwijderen of iets dergelijks.

Of dat jij - door deze ene recensie - door niemand meer geaccepteerd zult wordt. Ik kan me wel indenken dat een enkele verhuurder er misschien vragen over zal stellen. En als een toekomstige verhuurder hier toch vragen over zal stellen: Dan gewoon de situatie netjes uitleggen en melden dat het hier om een misverstand ging. Mocht het voor een eventuele toekomstige verhuurder reden zijn, om je dan maar niet te accepteren. Bedenk dan bij jezelf, dat dit misschien wel goed is. En dat jullie toch al geen goede ‘match’ zouden zijn. Airbnb is gebaseerd op vertrouwen en achterdocht is dan geen goede zaak.

Ook ik (als verhuurder) krijg wel eens verzoeken die misschien niet echt gebruikelijk zijn (Kennelijk was het voor jouw verhuurster ongebruikelijk om een taxi te regelen??? Simpel genoeg lijkt me toch). Ik heb zelfs wel eens midden in de nacht een berichtje van een redelijk jonge vrouwelijke gast gehad, die een taxi nodig had. Omdat ze kennelijk 30 km van onze accommodatie verwijderd was? En omdat ik de situatie eigenlijk wel vermakelijk vond, heb ik dan ook netjes een taxi voor haar geregeld (ondanks dat ik zelf 2.000 km verder op zat). Later heb ik dan ook nog even nagevraagd of het allemaal naar wens verlopen was.

Als verhuurder tracht ik dan ook altijd netjes en beleefd te blijven. Dus als gasten afwijkende verzoeken hebben, dan zal ik toch altijd trachten om dit alsnog voor hen te regelen.

En als dit echt niet gaat, of als er consequenties aan zitten. Dan probeer ik dit ook altijd zo duidelijk mogelijk terug te koppelen. In de meeste gevallen wordt dit dan ook wel gewaardeerd (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

 

Besef dat waar je ook ter wereld gaat of in welke situatie je ook terecht mocht komen, dat er altijd ‘moeilijke’ mensen zijn. Of mensen die niet oprecht zijn of een andere agenda hebben. Dit geldt helaas voor zowel sommige verhuurders als sommige huurders. Gelukkig zijn dit de uitzonderingen en niet de regel (is tenminste mijn ervaring)!

 

Mvrgr,

Cor.

Kees9
Level 1
Valkkoog, Netherlands

Wat mag je verstaan onder bed en breakfast? (zelf denk ik aan slaapgelegenheid met ontbijt)

Mijn gast (18 jaar uit de Oekraïne) boekte voor een hele week.

Bij de ontvangst vroeg hij al vrij snel om een sleutel van de woning; iets waar ik nu een beetje spijt van heb.

Hij gebruikt de kamer (tegen de huisregels in*) de hele dag; tot 3 uur 's nachts werkt hij aan zijn zaken op internet; hij klaagde dat het 's nachts niet warm genoeg was.

 

Afgelopen nacht bleef hij onaangekondigd weg; hij kwam niet opdagen bij het ontbijt. Nadien bleek dat hij niet thuisgekomen was. Hij is zich van kwaad bewust.

 

Ik ben benieuwd hoe anderen tegen deze voorvallen aankijken.

 

*) De huisregels zeggen dat de kamer in principe tussen 10:00 en 17:00 uur niet toegankelijk is.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf