Reservering geannuleerd -> kalender blijft gesloten. Hoe krijg ik de data weer vrij?

Roderick1
Level 1
Breda, Netherlands

Reservering geannuleerd -> kalender blijft gesloten. Hoe krijg ik de data weer vrij?

Het is mijn eerste week als verhuurder op AirBnB, en had niet de juiste prijs ingevoerd.

Daarom heb ik netjes in overleg met de huurder de reservering geannuleerd.
Maar nu ben ik kennelijk gesanctioneerd en krijg ik de aanvankelijke data niet meer vrij in mijn kalender.
Ook heb ik automatisch een publieke recensie ontvangen dat ik (verhuurder) 8 dagen voor datum heb geannuleerd.
Niet erg fair van AirBnB... Belachelijk zelfs.
Iemand een idee hoe ik die data weer vrij kan krijgen en de huurder weer opnieuw kan boeken?
 
`Andere sancties
 
  • Automatische recensies: Een automatische recensie zal worden geplaatst op je advertentieprofiel dat aangeeft dat je een van je reserveringen hebt geannuleerd. Deze recensies kunnen niet worden verwijderd, maar je kunt altijd publiekelijk reageren om duidelijk te maken waarom je hebt moeten annuleren.
  • Niet-beschikbare/geblokkeerde kalender: Je kalender zal geblokkeerd blijven en je zult niet in staat zijn om een andere boeking te aanvaarden voor dezelfde data van de reservering die was geannuleerd.
  • Verlies van de optie om in aanmerking te komen voor de Superhost-status: Je zal een jaar lang na de meest recente annulering niet in aanmerking komen voor de Superhost-status.`
6 Antwoorden 6
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Misschien is het een goed idee om je issue voor te leggen aan Airbnb zelf. Als je uitleg geeft dat je een foutieve prijs hebt ingevoerd en in overleg met de gast hebt geannuleerd, kan ik me voorstellen dat ze coulant zijn en de sancties intrekken. Het nummer heb je inmiddels :).

Ad0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dag Bob,

 

ik zit in de zelfde situatie als Roderick: geannuleerd op verzoek van de huurder, omdat hij langer had geboekt dan ik had aangegeven??

Nu zit ik met de sancties van Airbnb en krijg dat via de community niet opgelost. Jij hebt het over een nummer van Airbnb.

Dat zou ik graag willen hebben, want  dat zou mijn enige redding zijn.

 

Vriendelijke groet,

Ad

Edith35
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik heb hetzelfde probleem en zou graag hen tel. nr. weten.

Met vriendelijke groet, Edith

 

Victorine0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Zou iemand mij het telefoonnummer kunnen sturen? 

Heel veel dank!

 

Groeten, 

 

Victorine

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

020 - 5 222 333

Victorine0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dank je wel! Prettig weekend

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf