Schadevergoeding

Maikel4
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Schadevergoeding

Afgelopen week 2 nachten mijn appartement verhuurd. In de policy staat dat er absoluut niet gerookt mag worden in het appartement. 

Helaas hebben de huurders het appartement schandalig achtergelaten en hing er in het trappenhuis en in het appartement een rooklucht en wietlucht.

In het appartement overal lege zakjes van wiet moeten vinden. Nou zie ik net dat ik in mijn instellingen geen borgbedrag heb ingesteld. Airbnb een bericht gestuurd en krijg geen reactie. Op welke wijze kan ik alsnog een schadeclaim indienen aangezien de huurders zich niet aan de policy hebben gehouden?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Maikel4,

 

Je zou eventueel kunnen beginnen om te bellen met Airbnb (op: +31 20 52 22 333), en je verhaal aan hen voor te leggen. Vermoedelijk zullen ze je doorverwijzen naar het Resolutiecentrum, maar dan moet je eigenlijk wel een waarborg ingesteld hebben. Dus daar moet je de medewerker wel op wijzen.

 

En wellicht voor de toekomst toch een waarborg in stellen.

De meeste verhuurders hebben een waarborg van enkele honderden Euro’s.

Hierbij kun je jezelf natuurlijk afvragen, of zo’n bedrag ook daadwerkelijk voldoende is, als er een keer echt enorme schade aangericht wordt (Zie de horror verhalen op Internet).

 

Die waarborg dient uitsluitend als claim voor het resolutiecentrum, en wordt/is dus nog niet afgedragen door de gast!

 

Ps.

Om het resolutiecentrum te gebruiken, wil Airbnb ook altijd graag bewijs. Zoals bijvoorbeeld Foto’s.

Maar ja: Hoe zet je een stanklucht op de foto?

Dus ik hoop voor je, dat je die lege wietzakjes ook op de foto gezet hebt, alvorens ze op te ruimen.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf