Tips omtrent prijsvorming

Alfons5
Level 2
Puurs, Belgium

Tips omtrent prijsvorming

Hallo collegas,

Ik ben Alfons en heb een appartement te huur in zuid Tenerife.

Soms willen klanten voor een langere tijd huren, en is er dus een discussie over de huurprijs.

Om een prijs "à la carte" te kunnen maken, moeten we rekening houden met de comissielonen voor airbnb en die ken ik niet.  Dus prijsvorming en afspraak is zeer moeilijk

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Alfons5,

 

Als de gast je een aanvraag stuurt, dan kun jij een “speciale aanbieding” maken.

Als je de knop voor de speciale aanbieding gebruikt, dan stelt Airbnb je standaard bedrag voor die periode voor.

Maar je kunt ook zien, wat de gast zou moeten betalen en wat jij zou gaan ontvangen.

Als je de totale vraagprijs aanpast, dan worden ook deze 2 prijzen automatisch aangepast.

En zo kun je dus het een en ander berekenen en voorstellen aan je gast.

In principe zijn de servicekosten voor zowel de gast als de verhuurder percentages van de vraagprijs.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Ik geloof dat gasten over hun reservering/boeking 13 tot 20% servicekosten betalen over het gehele bedrag. Als verhuurder betaal je 3% servicekosten over het bedrag wat jij binnen zou moeten krijgen. Hier staat ook meer informatie: https://www.airbnb.nl/help/article/1857/what-are-airbnb-service-fees

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf