annuleren

Jossien0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

annuleren

Hallo allemaal,

 

Vanochtend heb ik 'direct reserveren' ingeschakeld, en kreeg in een aanvraag voor 10 dagen, en vervolgens een 'directe reservering' voor 4 dagen. Deze heb ik met toelichting geannuleerd, ik dacht dat dit mocht bij een dubbele optie. Nu blijft mijn kalender die dagen geblokkeerd. Doe ik iets fouts? Kan ik ze deblokkeren om alsnog een speciale aanbieding naar de gast voor 10 dagen te sturen? 

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jossien0,

 

Als verhuurder moet je eigenlijk nooit annuleren!

Dan krijg je dus 'straf' van Airbnb. Bekijk dit artikel maar: https://www.airbnb.nl/help/article/990/i-m-a-host--what-penalties-apply-if-i-need-to-cancel-a-reserv...

Bij Direct Reserveren mag je wel een aantal maal annuleren, maar dan moet je wel met goede overwegingen komen.

En een andere wellicht 'betere' aanvraag, zal daar wel niet bijhoren.

Als je toch wilt annuleren, altijd eerst even Airbnb bellen op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig)

 

In dit geval, zou ik als ik jouw was ook even Airbnb bellen, om te vragen of ze die annulering ongedaan willen maken.

 

Succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Jossien0 ,

Zoals @Cor3 al aangaf:  annuleren van een reservering omdat er een betere "deal" op de plank ligt is "not done" bij Airbnb, met alle gevolgen van dien. Ik vrees dat Airbnb bellen weinig zin heeft, gewoon volgende keer niet weer doen ! (NB "Direct reserveren" uitzetten voorkomt ook een hoop narigheid, maar dat is mijn mening)

met vriendelijke groeten,

Emiel

Claudie7
Level 1
Brasschaat, Belgium

Beste Josien dit is een soort straf van Airbnb en je komt er helaas niet onderuit. Balen...

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf