annulering

Wendy246
Level 1
Rijswijk, Netherlands

annulering

Hi,

ik had een miscommunicatie met een toekomstig huurder en ik ben er ok mee dat hij annuleert. Het is nu eind aug en het is pas voor begin oktober. Hij geeft aan dat hij volledige restitutie wil, dat kan met mijn flexibele voorwaarden maar hij geeft aan dat hij slechts € 150 terugkrijgt van de € 1300 die hij heeft betaald? Hij is not amused en ik kan het niet vinden hoe dat voor hem zit maar ik zou wel graag willen dat hij het volledige bedrag terugkrijgt.

 

Iemand tips die ik aan hem kan geven? Of gewoon bellen met Airbnb?

Groetjes Wendy

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Je kunt zelf zien in de annuleringsmail cq in je transactiegeschiedenis (ook bij "toekomstige transaties") hoe mbt tot deze reservering de financi-ele zaken worden afgehandeld. Dat geldt ook voor de gast. Overigens moet de annulerende gast wel de Airbnb servicekosten betalen, tenzij de miscommunicatie aan jou te wijten is, dan kan hij evt. bij airbnb reclameren. Maar genoemde bedragen lijken mij nogal merkwaardig, dus de gast of evt. u kan opheldering vragen bij airbnb. En mocht airbnb u toch gaan uitbetalen, dat kunt u (via de website !) het eenvoudig aan gast restitueren (rubriek reserveringen, kies bij betreffende gast onder details: geld sturen of aanvragen")

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf