contact Airbnb

Lieske0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

contact Airbnb

Goede morgen,

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik in Nederland  telefonisch contact kan opnemen met AirBNB?

Ik kom steeds in een lus terecht, kan klikken op een contactpagina, maar kom dan toch weer op de agemene helppagina.

En daar vind ik niet wat ik wil weten.

 

Graag info!

Vriendelijke groet, verhuurder  Lieske

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Lieske0,

 

Hier kun je alle contact informatie van Airbnb vinden: Contact Airbnb

Daar staat ook het Nederlandse nummer tussen. je krijgt wellicht wel een Engelssprekende persoon aan de lijn. Want je komt aanvankelijk in Dublin uit.

 

Een DM via Twitter schijnt zeer goed te werken!

 

Succes!

 

Lieske0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dank je Cor,

Heb het gevonden en het werkt

Vriendeljke groet,

Lieske

 

Hans22
Level 2
Deventer, Netherlands

Hallo @Lieske0,

Ik gebruik zelf dit telefoonnummer: 020-522 23 33. Geen idee hoe ik eraan gekomen ben, maar het werkt en ik krijg doorgaans meteen iemand aan de lijn (wel in het Engels).

 

Succes,
Hans

Hallo, ik verhuur sinds een maand mijn huis via Airbnb. Heeft iemand een tip hoe ik de toeristenbelasting op een nette manier kan innen via mijn gasten? Kan ik dit vermelden bij mijn advertentie?

Vr.gr. Frank

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Frank521,

 

Als de gemeente geen afspraken heeft met Airbnb, aangaande het automatisch innen van toeristenbelasting - bij rerservering (en dat zal in jouw geval: Loosdrecht wellicht niet). Dan zal je dat inderdaad zelf moeten regelen.

 

Zelf heb ik hier (nog) geen ervaring mee.

Maar ik zou ik zou het volgende doen:

Duidelijk de regels aangaande de verplichting tot het betalen van toeristen belasting opnemen in je Huisregels. Daar in je welkomstbericht nogmaals aan refereren. En dan het resolutiecentrum gebruiken om het extra bedrag te innen. Zal niet altijd door iedereen op prijs gesteld worden (veel gasten lezen namelijk niet. En houden er zeker niet van om achteraf nog bij te moeten betalen).

Je zou het ook nog enigszins kunnen verdisconteren in je prijs. Is natuurlijk lastig, want je weet niet van tevoren, met hoeveel personen en hoe lang ze komen. Maar je zou het kunnen schatten, en op basis daarvan een toeslag in je nachtprijs kunnen verwerken.

 

Succes.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf