coupon

Sandrien0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

coupon

Airbnb
Airbnb Customer Experience


Brian T., Aug 24, 16:59 PDT:

Hello Sandrien

My name is Brian and I am a case manager here at Airbnb. First allow me to apologize for the delay in responding to your email as I just received it today.

I understand your frustration and I do apologize for the lack of communication regarding your reservation with host Mira.

I want to make sure that I understand the details of this particular case. I see that your reservation was for the listing "Tipi tent on private property 2-4 p" and there was a problem with you not having access to the host kitchen.

I have reviewed this listing and it does state that use of the kitchen area is not included as part of the amenities. In addition, MIra has agreed to offer you the amount of €225.

With that being said, I in now way want for you to walk away frustrated and under the impression that we do not value you as part of our community.

I know that this experience has been a little bit of a roller coaster ride, so as a gesture of goodwill I am offering you a travel coupon that you can use toward your next Airbnb adventure.

Here are the details for your custom coupon code:

Code
ULQOAFWT 
Expires
24 Aug 2017
Amount
150 USD

This $150 coupon is good for one-time use and can be used anytime during the next year. To use it, click the link that says "Coupon" next to the subtotal on the booking page and enter the code. If you’d like, we have a help article on the topic: www.airbnb.com/help/article/160

My sincere hope for you is that you will continue to experience the rich fullness found in our Airbnb culture as we continue to embrace the adventure together.

Best Regards,

 

Good evening,

 

I was about to use our coupon of $150 but realised it has surpassed its due date by two days. I did not realise it had an expiry date! Please could you help us out? We had a bad time last year through our experience with Airbnb and this coupon came as a small gesture to ease the enormous money loss we were faced with . We would like to use the coupon and do not suffice with the Airbnb rule ( we read somewhere) that coupons cannot be prolonged. We would like to use this coupon this year (2017).

 

Sandrien Rittershaus

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sandrien0,

 

Dit is helaas voor je, toch echt een gevalletje van niet goed lezen.

Het staat toch duidelijk in de mail, die je bijgevoegd hebt.

Je kunt proberen dit voor te leggen aan Airbnb, maar ik geef je niet veel kans.

Airbnb hanteert zeer duidelijke spelregels (waar dit er een van is).

 

Airbnb is een jong, zeer succesvold Amerikaans bedrijf.

Maar door de Miljarden die ermee gemoeid zijn, hebben ook bij Airbnb de Controllers inmiddels hun intrede gedaan.

 

Simpel komt het op het volgende neer: Al die uitgegeven coupons vormen een latente financiele verplichting op de balans van Airbnb. Als daar geen limiet aan zou zitten. Dan zouden deze verplichtingen op den duur een stuwmeer gaan vormen aan eventueel nog uitstaande verplichtingen.

Vandaar dat ze er een limiet op gezet hebben.

 

Succes.


Met vriendelijke groeten,
Cor.

Sandrien0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Beste @Cor3,

 

Bedankt voor je uitgebreide mail.

Dit is al van een tijd geleden en jij bent de enige die tot nu toe heeft gereageerd. 

Tuurlijk was ik me ervan bewust dat er een limiet aan zit. Staat idd in de kleine lettertjes ;-)Toch even het proberen waard...

 

Met vriendelijke groeten,

Sandrien Rittershaus

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sandrien0,

 

De community is een goed middel om eventuele vragen te stellen of om gewoon je ongenoegen over bepaalde Airbnb gerelateerde zaken te uitten. Het schept echter geen verplichtingen. Maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die zo nu en dan even de tijd nemen om wat vragen van anderen te beantwoorden.

Ik moet er wel bijzeggen, dat echt heel veel informatie ook goed, duidelijk en heel gemakkelijk te vinden is in de help van Airbnb.

 

Gisteren heb ik dan ook even naar een aantal de onbeantwoorde threads gekeken, of daar wellicht nog onderwerpen tussen zaten - die eventueel voor anderen ook nuttig zouden kunnen zijn. En daar kwam ik dus ook jouw vraag/melding tegen.

 

Nu even aangaande je opmerking, dat de THT-datum in de kleine lettertjes vermeld stond.

Daar ben ik eigenlijk niet mee eens. Het staat namelijk in hetzelfde lettertype en formaat als het bedrag, en ook nog eens boven het bedrag zelf!

Uiteraard begrijp ik geheel je frustratie hieromtrent (maar een paar dagen te laat en de aanleiding tot die coupon).

 

Maar ik ben bang dat dit toch te maken heeft met selectief lezen en/of selectief onthouden. En dat is iets waar veel verhuurders best nog weleens mee te maken hebben.

 

Maar goed, een volgende keer beter, zullen we maar zeggen.

Meer succes met je volgende reis toegewenst.

 

Ps.

Mocht je een verblijf willen met weinig problemen. Lees dan altijd de recensies van een mogelijke toekomstige accommodatie aandachtig door en ook over hoe de verhuurder eventuele problemen opgelost heeft. Want hoe goed de accommodatie ook is, er kunnen zich toch altijd onverwachte problemen voordoen. En dat is echt niet altijd alleen maar de schuld van de verhuurder.

Ook kun je het selectiefilter: "Superhost" gebruiken in je zoekopdracht, om een zoveel mogelijke probleemloos verblijf te vinden. Ik weet dat niet iedere verhuurder het met deze stelling eens zal zijn. Maar het kan wel een indicatie zijn.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf