de huurder wil dat wij als verhuurder cancellen?

de huurder wil dat wij als verhuurder cancellen?

hallo, we hebben even hulp nodig.

we verhuren een appartement en vorige week zijn we van het sydicaat van het gebouw te weten gekomen dat ze een stelling rond het huis gaan plaatsen (ook op onze teras) om de buitenkant van het huis te schilderen.

 

We hebben dit aan onze huurder laten weten. De huurder zou nu graag annuleren, waarmee we geen probleem hebben, want we willen dat ze een goede vakantie hebben.

MAAR de huurder vraagt dat ik het zou annuleren, daarmee spaart zij een 65 euro service kosten van airbnb uit.

We willen natuurlijk niet dat onze Airbnb score naar beneden gaat.

 

We hebben gezien op de airbnb voorwaarden dat er verzachtende omstandigheden (zoals verbouwingen etc etc)

 

Hoe moeten we dit aan airbnb melden, zodat geen van beiden de kosten en /of gevolgen er van zal dragen

 

hoor ik graag

 

mvg

thomas

2 Antwoorden 2
Joke1
Level 1
Gersten, Germany

Hoi,

 

Ik heb geen idee hoe dit werkt ook. Ik vind op de site alleen maar hoe ik als verhuurder kan annuleren, niet wat je moet doen als de huurder wilt annuleren. Moet dat via mij als verhuurder of gaat dit via AirBNB?

 

Joke

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Advies: NOOIT zelf cancellen

De gast heeft de voorwaarden geaccepteerd en daar staat heel duidelijk in dat de servicekosten NOOIT worden terugbetaald.

Laat de gast zoeken naar een andere listing en deze dan aan jou doorgeven; jij kunt dan contact opnemen met de nieuwe host om te kijken hoe dit het beste is op te lossen.

 

Daarnaast vraag ik me af waarom het vervelend is dat je het dakterras beter niet kunt gebruiken. Uit ervaring weet ik dat ze daar weinig zitten. En hoe is het weer volgende week?

 

En anders gewoon even bellen met de helpdesk om het voor te leggen want Airbnb denkt graag mee: 020 - 5 222 333

 

Mieke

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf