extra persoon

Thea4
Level 1
Amsterdam, Netherlands

extra persoon

Voor het eerst gedoe...

Ik bied een huis aan met een tweepersoons slaapkamer en een peuterkamer.

Nederlandse gast boekt voor 2 personen. Ineens, paar dagen voor ze aankomt zegt ze dat haar zoon van 20 mee toch wel paar nachtjes meekomt, of ik even een logeerbed kan regelen want ze zit niet te wachten op nu nog zelf een luchtbed kopen. Ik heb mijn best gedaan maar kan behalve een eigen luchtbed niets bieden.

Zegt ze: als het een goed hoog luchtbed is vind ik het prima. Nou is dat het toevallig wel.

 

Kan ik haar nu achteraf chargen voor een 3e persoon. Wil haar hier eigenlijk niet zo makkelijk mee weg laten komen.

 

Wat vinden jullie?

4 Antwoorden 4
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ja, ik zou haar zeker een additioneel bedrag in rekening hebben gebracht.

Nee, ik denk dat het daarvoor nu aan de late kant is. De afspraken heb je immers al gemaakt. Ik kan me voorstellen dat ze er wel begrip voor zou kunnen hebben, maar als dat niet zo is, heb je wel een lastige start met deze gast. Ik denk niet dat ik het zou doen.

Jeroen-and-Kirsten0
Level 2
Antwerp, Belgium

Kan via resolutiecentrum extra vragen, werkt goed... Je stelt een kost voor, gast kan dit evt nog wel 'weigeren', maar als je t op voorhand even vraagt-aankondigt... ? Staat er in je advertentie dat ze moeten bijbetalen voor een extra gast? Of is dit zo ongewoon dat het er zelfs niet instaat? Je kan proberen, af en toe op je strepen staan kan geen kwaad 😉

ik heb het zelfde voor nl. gast boekt voor een persoon maar achteraf (wel pas bij het uitchecken), merk ik dat er een tweede gast bij was, waarvoor uiteraard niet betaalt werd. Dit werd ook bevestigd door de buurvrouw. Wat nu?

Dirk19
Level 2
Zwolle, Netherlands

Bob heeft het over gemaakte afspraken. Maar wie houdt zich hier nu niet aan de afspraken? Ik zou berichten dat ik de aanvraag ga weigeren en dat ze een nieuwe aanvraag kunnen indienen die spoort met de werkelijkheid: het werkelijke aantal personen en het werkelijke aantal nachten.

 

Ook heb ik wel eens meegemaakt dat een gast de aanvraag wijzigt. Of daar termijnen aan verbonden zijn, weet ik zo 1,2,3 niet.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf