Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Ik krijg veel vragen met "voorwaarden". Daarmee bedoel ik: "we willen wel boeken maar... hebben een huisdier, vragen om korting, zijn met extra personen,.." enz.
Bovendien dikwijs van profielen die ik helemaal niet kan beoordelen (enkel een voornaam en lid sinds..., geen enkele referentie )
Kortom vragen die ik sowieso zou weigeren.
Alleen... weigeren kost punten... Ik heb ooit ergens gelezen dat je minstens 80% van de vragen moet accepteren (ifv superhoststatus dacht ik... die verkrijgen we overingens normaalgezien vanaf 1 okt )
Dus eigenlijk moet ik de optie 'aanvaarden' aanklikken, maar dan hopen dat de huurder annuleert.
Klopt dit?
Bedankt voor jullie ervaringen.
Hi @Steven294,
De vraag: “We willen wel boeken” in combinatie met het accepteren van een reservering strookt niet met elkaar!
Dus informatie-aanvragen mag je ongestraft afwijzen (zelf doe ik dat echter nooit).
Verder: Of je in aanmerking komt voor basisvereisten: Daar is 88% of hoger geaccepteerde reserveringen voor nodig (Is dus niet relevant voor het behalen van Superhost Status).
Dus goed opletten: Betreft het een Informatie-Aanvraag of een Reserverings-Verzoek.
Dat zijn echt 2 verschillende dingen!
In een Informatie-Aanvraag (Gast heeft op de knop: “Contact met Verhuurder” gedrukt), zie je aanvankelijk ook staan: Vooraf Goedkeuren.
In een Reserverings-Verzoek, zie je aanvankelijk ook staan: Accepteren.
Als je niet comfortabel bent met een bepaald reserverings-verzoek. Altijd even contact zoeken met Airbnb. Zodat zij dit verzoek voor je kunnen afwijzen. Dan komt zo’n afwijzing in principe niet op jouw conto.
Voorbeeld in het verzoek staan 8 personen, maar in de tekst geven ze 10 of 12 aan.
Vervelend, maar het is niet anders.
Succes!
bedankt @Cor3
Het is me heel duidelijk nu. Dacht ik.
Want zonet krijg ik weer een informatievraag. Ik heb 'vooraf goedkeuren' geklikt, en moest vervolgens een optie kiezen: "data 24u blokkeren" of "data vrij houden".
Ik heb gekozen om de data 24u te blokkeren.
8 minuten later krijg ik van iemand een reserveringsvraag binnen voor dezelfde periode. Nou? Ik probeer die vraag te weigeren (het is bovendien een grote vriendengroep terwijl wij ons naar gezinnetjes richten) maar moet me daarvoor erg verantwoorden....
- "data niet beschikbaar" lijkt de meest logische keuze.. Maar dan worden de data blijkbaar geblokkeerd? Alhoewel er ook de vermelding "data kun je op elk moment vrij geven" staat...
Ik wil natuurlijk vermijden dat de mevrouw van de eerste infovraag niet meer kan boeken...
Iemand enig advies?
Dank alvast!
Hi @Steven294,
Ik begrijp je relaas niet helemaal.
Informatieaanvraag verwerkt middels eens Vooraf goedkeuring met blokkade van 24 uur.
En dan lukt het een ander kennelijk om 8 minuten later toch een reserveringsaanvraag in te sturen – voor die data?
Dat zou in principe niet mogelijk moeten zijn!
In dergelijke gevallen zou ik meteen naar Airbnb bellen (En dus niet zelf eerst op de Weiger-knop drukken).
Optie: Data niet beschikbaar, lijkt namelijk op slecht kalenderbeheer van jezelf!
Als je een reserveringsaanvraag weigert. Dan worden aanvankelijk je data geblokkeerd. Maar die kun je zelf via de kalender weer vrijgeven.
Advies is dus: Neem contact op met Airbnb. Want jouw probleem wordt veroorzaakt door iets in hun software!
Ps.
Weigeren van een reserveringsaanvraag, wordt door Airbnb ook niet echt op prijs gesteld 😞
Succes!
@Cor0 het is exact zoals je schrijft. Ondertussen alweer een reserveringsverzoek moeten afwijzen (gelukkig kon ik de reden 'geen match - te veel personen' gebruiken). En bij het verzoek A dat over 24u verloopt staat nochthans steeds duidelijk vermeld dat de data 24u geblokkeerd blijven.
Ik heb de andere 'verzoeker B' kunnen overtuigen om haar verzoek terug in te trekken. Heb het zo kunnen oplossen.
Dat gaf me de mogelijkheid om mijn data zelf manueel te blokkeren (want verzoeker B stond al rood ingevuld in de kalender !).
Het gaat hier over minuten .... 😞