speciale aanbieding wijzigen

Frederik12
Level 1
Roeselare, Belgium

speciale aanbieding wijzigen

Hallo,

 

Ik zie dat er een speciale aanbieding staat bij mijn advertentie (18% korting voor de eerste 6 reserveringen). Kan ik dit wijzigen of ongedaan maken? Ik vind nergens terug hoe dit moet.

 

15 Antwoorden 15
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Frederik12 ,

Ga naar je kalender en zoek het "bagage-label" icoon.

Met vriendelijke groet, Emiel

Frederik12
Level 1
Roeselare, Belgium

Hallo Emiel, je bedoelt tariefinstellingen? Heb ik op geklikt maar de speciale aanbieding is er niet te zien. Er staat wel de week -en maandkorting.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Frederik12 

Nee, in je kalender !

Klik op advertenties, in je advertentie staan de keuzes "Bewerken Voorbeeld Kalender", kies Kalender.

oftwel in jou geval direct:

https://www.airbnb.com/manage-listing/23480072/calendar

 

Frederik12
Level 1
Roeselare, Belgium

ok is gelukt

 

thx

Zoey4
Level 1
Netherlands

Hoi Emiel, 

 

Ik heb hetzelfde probleem als Frederik alleen ik kom er nog steeds geen wijs uit. Ik wil graag de speciale aanbieding van 20% voor de eerste drie gasten die boeken verwijderen. 

 

Hoor graag van je. 

 

Groetjes, 

Zoey 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Zoey4,

 

Airbnb voegt tegenwoordig automatisch een korting toe van 20% aan nieuwe advertenties – voor de eerste 3 boekingen. Die automatische korting is bij mijn weten niet te verwijderen.

Airbnb wil namelijk graag dat nieuwe accommodaties zo snel mogelijk geboekt worden. Er gaat een hele filosofie en strategie schuil achter deze automatische kortingen. Maar die bespaar ik je maar even.

Tevens worden nieuwe advertenties een tijdje gepromoot door Airbnb.

Je zou nog wel je basisprijs kunnen verhogen, zodat de impact van die 20% korting minder wordt.

Want 20% korting betekent in veel gevallen dat je wellicht tegen kostprijs zult moeten werken.

En daar is het ‘spelletje’ niet om begonnen natuurlijk.

 

Succes.

Jan-En-Esther0
Level 1
Bedum, Netherlands

Dank je wel voor dit antwoord. Cor
Carel5
Level 2
Xàbia, Spain

Dag Cor ik zie je regelmatig (verstandig) reageren. Heb je een antwoord op het volgende?

Als ik een gast een speciale aanbieding heb gedaan, van bijv. €1.000 voor een bepaalde periode. Betaald de gast dan € 1.000 en ontvang ik dan € 970 of betaald de gast € 1.000 plus 15% Airnbnb huurder service kosten? Zie onderstaand reken voorbeeld.

Alvast dank

Prijs per nacht

 

 

€ 100,00

aantal nachten

10

 

€ 1.000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

speciale aanbieding % afgerond op

0

€ 0,00

 

 

 

 

€ 1.000,00

schoonmaakkosten

 

 

€ 0,00

 

 

 

€ 1.000,00

Servicekosten Verhuurder

3%

€ 30,00

 

Voor verhuurder

 

 

€ 970,00

 

 

 

 

Service kosten huurder

15%

 

€ 150,00

 

 

 

 

totale kosten huurder

 

 

€ 1.090,00

per nacht

 

 

€ 109,00

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carel5,

 

Je rekenvoorbeeldje is bijna goed.

Alleen de laatste 2 regels zijn fout.

De klant betaald dus in totaal: € 1.150 (€ 1.000 + € 150; Klantprijs per nacht derhalve: € 115)

 

Airbnb strijkt dus 2 bedragen op (even uitgaande van jouw rekenvoorbeeldje):

€ 30 Verhuurder Service Kosten

€ 150 Huurder Service Kosten

In totaal dus € 180, is dus in totaal 18% van het Bruto Verhuurder Bedrag.

 

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

 

Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat Airbnb kennelijk geen Huurder Service Kosten in rekening brengt over bijvoorbeeld Schoonmaakkosten.

Maar als je dan een speciale aanbieding stuurt, dan gooit Airbnb alles op 1 hoop (Een ‘Lumpsum’) en gaat daar vervolgens dan mee rekenen.

 

Onlangs wilde ik iemand op verzoek een kleine korting geven. Met mijn korting eraf, zou de gast uiteindelijk zelfs meer moeten betalen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

 

Succes!

Carola84
Level 2
Noordwolde, Netherlands

OK ik snap dat AirBNB een korting van 20% voor de eerste drie gasten bij je advertentie plaatst.  Inmiddels hebben er dus 3 gasten geboekt: ik zou dan ook verwachten dat deze korting nu dus verwijderd wordt maar dat is helemaal niet het geval, Sterker nog: bij de advertentie staat nog steeds 20% en in de kalender staat dat deze geldig is tot en met 1 AUGUSTUS!!! Dat is heel wat anders dan wat er op de site stond vermeld toen wij de advertentie hebben geplaatst en waar wij toen mee akkoord zijn gegaan?  Lijkt mij niet de bedoeling (en ook geen eerlijke manier van werken).

Is er dan wel een manier om nu die 20% eraf te halen?

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carola84,

 

Volgens mij geeft @Emiel1 hierboven het gewenste antwoord al 🙂

 

Succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Carola84 

De korting geldt voor eerste 3 boekingen, maar dan wel voor een verblijfsperiode tussen nu en eind september. Dus als iemand nu een voor een verblijfsperiode NA 30 september boekt, geldt de korting niet en wordt boeking niet meegeteld voor "eerste 3".

Carola84
Level 2
Noordwolde, Netherlands

Ja zo hadden wij het begrepen. Deze 3 boekingen hebben wij nu. Probleem is dat de korting er nog steeds op zit als een 4e persoon nu gaat boeken. Dat willen wij niet maar ik kan deze ook niet weghalen? Ook niet bij de kalender.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Carola84 

In dat geval beter Airbnb benaderen om de korting weg te halen, want blijkbaar is er iets niet goed, ook al omdat je de korting niet terug kan vinden in je kalender. (het "bagagelabel-icoon")

Overigens: ik zie nu dat de korting niet meer in je advertentie staat en ook niet wordt berekend als ik een boeking simuleer.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf