toeslag late check in

Arthur20
Level 2
Antwerpen, BE

toeslag late check in

Hallo,

 

Ik merk steeds vaker dat gasten zeer laat willen inchecken, na middernacht...

Ik zou hier een toeslag voor willen aanrekeken?

 

Hoe kan ik dit instellen?

 

Bedankt,

 

Arthur

5 Antwoorden 5
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik denk niet dat het in te stellen is.

Persoonlijk zou ik dat ook niet willen.

 

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik zie in je advertentie dat je check-in toestaat tot 20:00 uur. Misschien is het een idee dat je in je eerste communicatie met de gast dit steevast noemt.

 

Er is helaas geen manier om de gast automatisch een "boete" te laten betalen. ik denk dat ik gewoon zou wijzen op de gecommuniceerde tijden. Tijdens de boeking is men namelijk akkoord gegaan met jouw voorwaarden en ik vind dat je je gasten daar best op mag aanspreken.

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

Het valt op dat airbnb gasten tijdblokjes aanbiedt voor check in. Dit werkt verwarrend omdat je als host iets anders aangeeft bv check in na 15:00. De gast wordt ten onrechte door airbnb belofte gedaan dat het eerder kan

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Arthur20@Flemming2,

 

Ik ben zelf niet bekend met het proces, dewelke de gast moet doorlopen, tijdens het boeken.

Maar ik heb iets vergelijkbaars al eens eerder gehoord (dat gasten de gewenste in- en uitchecktijden zelf in kunnen vullen of kiezen).

Echter wordt die informatie (tenminste niet voor zover ik weet), automatisch gedeeld met de verhuurder. Dat is toch wel zeer eigenaardig! Lijkt me toch behoorlijk essentieel.

 

Het hangt helemaal van de verhuurder af, of die gehoor wil of kan geven aan een zeer vroege dan wel zeer late check-in. Of bijvoorbeeld een late check-out.

 

Het is wel mogelijk, om hier een financiële vergoeding voor te vragen (een vroege check-in of een late check-out, wordt ook weleens: Overstay genoemd).

En dat zou je kunnen doen, middels een speciale aanbieding (dewelke dan geen korting is, maar een opslag).

Zorg er dan wel voor dat je dit duidelijk kenbaar maakt in de tekst van je advertentie. En bij voorkeur in je huisregels (gasten moeten namelijk akkoord gaan met je huisregels, tijdens het boeken).

Niet dat die huisregels nu zoveel voorstellen, maar dan heb je in ieder geval iets.

Bij voorkeur, hier ook eerst over communiceren richting de gast (zodat het niet als een complete verassing komt, omdat ze de advertentie gewoon niet helemaal gelezen hebben).

 

Als je aan dergelijke verzoeken geen gehoor wil of kan geven. Communiceer dit dan ook duidelijk vooraf naar de gast.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik vermeld inderdaad de check-in en -out tijden in de advertentie .

Soms vragen de gasten om een vroegere of latere tijd. Ik ga daarmee akkoord als dat uitkomt qua schoonmaak. Ze moeten dat echter niet gaan misbruiken. Een incheck kort na middernacht zou wel als een extra dag kunnen tellen.

 

Bij mij mogen ze de woning in na 15:00. Als het schoongemaakt is en hun vliegtuig landt om 12:30, dan doe ik er niet moeilijk over als ze er eerder inwillen. Geeft weer een grotere kans op een herhalings gast en een positieve beoordeling.

 

Mijn verhuurperioden zijn echter wel wat langer, varieren van 1 week tot 6 weken

Als een late checkin vaak voorkomt zou je een electronisch slot kunnen aanbrengen. De code van zo'n electronisch slot kun je via internet veranderen en met je gasten delen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf