Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Talya (airbnb lid sinds 2016) vraag mij, nu voor de tweede keer, om een link te openen omdat mijn foto's ook door een andere verhuurder zouden worden gebruikt. Zij wil voor vijf dagen een verblijf boeken.
Ik vertrouw dit bericht niet, want ik kan de foto's op de airbnb site niet bij andere verhuurders vinden.
Ik heb airbnb er al eerder opgewezen en toen een algemeen bericht van airbnb gekregen dat zij van het Airbnb platform verwijderd zou worden. Dat is blijkbaar niet gebeurd.
De link , die ik niet open !, is : airbnb-rooms-hostid-351873.airhost.tips
Hoe kan ik zorgen dat ik de aanvragen en mijn toekomstige bezoekers kan vertrouwen?
Ik wil een goede gastheer zijn, bezoekers goed ontvangen en van informatie voorzien.
vriendelijke groeten,
Harald
Hi Harald,
De link zeker niet openen, en AirBnB er op blijven wijzen dat dit een vorm van scamming is.
Tegen dit soort praktijken is helaas weinig ander soort actie tegen te ondernemen.
Mvrgr,
Cor.
hallo...ik heb vandaag ook een rare aanvraag uit engeland gekregen.
de naam van de aanvrager is Beller!
Hij vraagt te verblijven voor vijf nachten en zegt erbij dat zij niet hier verblijven.
f]daarbij zegt hij dat hij een budget heeft van 2500 amerikaanse dollars.
Hij zegt dat hij boekt voor 2500 dollar en dat wij dan het geld minus 20 % dat is dan voor ons
weer van ons terug krijgt.
ik vertrouwde de aanvraag niet en heb het afgewezen.
nadat ik zijn voorstl had gelezen.
Zijn er meer van deze verdachte aanvragen bekend en hoe kan ik airbnb hierover melden
groet van Jessie
Hallo Jessie
Toen wij in mei 2016 gingen starten met de verhuur van onze vakantiewoning kreeg ik direct zo,n aanvraag binnen. Ik vertrouwde het ook niet. Zij proberen op deze manier geld van je af te trochelen. Wij hadden het idee dat ze dachten die mensen zijn nieuw en blij met een boeking, we gaan het proberen op deze manier. Niet op reageren!
Je kunt contact opnemen met AirBNB maar zij kunnen hier waarschijnlijk niet veel aan doen.
Wilma