verhuren

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

verhuren

Hallo medeverhuurders,

In overleg met Airbnb zelf en op aan raden van hen,wil ik jullie iets mededelen over een slechte ervaring met een huurder.

Het gaat over het bedrijf Growers Packers uit Groede,de meneer die dit bedrijf bezit geeft zich uit voor Fernando Riviera, en spreekt je aan

in goed Engels,dus je krijgt het idee dat je met Fernando zelf aan het praten bent,wat dus helemaal niet het geval is want de ze goede man spreekt

zelf zeer gebrekkig Engels en als hij dan eenmaal arriveert bij jouw woning kom je er vrij snel achter dat alles wat van tevoren besproken is,een grote leugen

blijkt te zijn,de gast zelf weet van niks,maar zijn baas  Dhr. Luteijn uit Groede in Zeeland dus wel.

Ook had ik vermeld in mijn advertentie dat ik alleen toeristen aanneem,dus dat hij kunnen lezen,maar omdat ik door zijn gladde praatjes het idee kreeg dat het hier niet om een werkman ging maar een vertegenwoordiger,die goed Engels sprak,heb ik de reservering geaccepteerd.

Mijn woning was verhuurt aan Fernando tot vandaag,maar hij wist zelf niet eens dat hij er uit moest vandaag,hij was in de veronderstelling nadat hij mijn woning volledig opgeruimd had en dat was nodig want hij had de afwas laten staan van een paar weken, dat hij vanavond weer gewoon terug kon komen.

Ik had gisteren contact met Dhr. Luteijn en die zei mij dat mijn gast rond 7.30 - 8.00 uur mijn woning zou verlaten maar wederom wist mijn gast van niks,toen hij uiteindelijk een aantal uren later naar zijn werk wilde gaan,vroeg ik aan hem de sleutel van mijn woning,hij was zeer verbaasd,omdat de man van niks wist..

Dus ik wil jullie gewoon waarschuwen voor die man uit Groede die zich uitgeeft voor iemand anders en zo verhuurders belazerd met zijn mooie praatjes,over de rug van zijn eigen werkvolk.

 

Ik heb dus al de tijd dat Fernando Riviera hier was,maar amper een woord kunnen wisselen met die man,om de simpele reden dat hij mij niet verstond,ook verschillende malen aangeklopt  om de vuilniszakken enzo op te ruimen en zijn bed eventueel te verschonen,maar dan werd er niet open gedaan en aangezien je niet zomaar je eigen woning binnen mag gaan als die verhuurt is,kon ik ook niks doen,1 keer had hij de tussendeur open laten staan en kon ik een blik werpen in mijn appartement,ben me kapot geschrokken hoe mijn woning eruit zag en had daarom omdat ik de naam wist van het bedrijf waar hij voor werkte contact opgenomen met die man en toen kwam alles naar boven,hoe die man mij belazerd had van dag 1 af aan en het mooiste van alles gewoon bljven beweren dat hij zich niet uit had gegeven voor mijn gast,maar alles staat natuurlijk zwart op wit op de site van airbnb i.v.m. zijn aanvraag tot reserveren.

 

Doe hiermee wat een ieder wilt,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Karin206,

 

Het lijkt erop dat dit een 'Third-party' boeking was. Ik adviseer dat je zijn profiel aangeeft en misschien ook contact opneemt met Airbnb om het door te geven. 

 

Airbnb contact: https://www.airbnb.nl/help/contact_us

 

Ik vond dit berichtje op de Airbnb website:

 

Het reserveren voor een andere gebruiker is niet toegestaan op ons platform, tenzij je onze erkende externe partijstroom gebruikt. Als een gebruiker voor een andere gebruiker reserveert en zichzelf neerzet als een gast, dat valt die Reservering buiten onze Gebruiksvoorwaarden en kan hij door ons systeem, onze tussenpersonen of door een verhuurder worden geannuleerd.

 

Ik hoop dat dit helpt. 

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zo ziet het eruit @Karin206

 

Ga naar zijn profiel > scroll naar beneden > klik op 'Maak melding van dit profiel'. 

 

Screenshot 2019-05-01 at 16.19.33.png

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

Hallo Quincy,

Ik heb dit inmiddels al doorgegeven  en had op aangeven van Airbnb dit stukje geplaatst,

maar in ieder geval vriendelijk bedankt voor die tip,want dat ga ik zeker nog doen.

 

Met vriendelijke groeten,

Karin

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Geen probleem @Karin206!

 

Dankjewel voor de update. 

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf