Host Community Tour: Lizzie's reisdagboek (dag 1)

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welcome home.jpg

Hallo allemaal,

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Vorige week zei ik dat mijn collega @Lizzie  op een mini-tour gaat en hosts gaat ontmoeten op evenementen over de hele wereld. Lizzie is goed aangekomen in Tokio, hier kun je het eerste bericht lezen dat ik heb vertaald.

Duur van het bezoek: 2 tot 4 april

Afgelegde afstand (tot nu toe): 5956 mijl (9583 kilometer)

Weer: 13 c / 55 f

2 April

Hallo hallo of moet ik Kon'nichiwa zeggen!

Na een vlucht van 11 uur en 30 minuten vanuit Londen landde ik op Tokyo Narita Airport (ongeveer 1 uur en 30 ongeveer anderhalf uur ten oosten van de stad). Nadat ik wat vrienden in het vliegtuig had gemaakt, moest ik helaas afscheid nemen. Mijn nieuwe vrienden zijn op weg om de meer landelijke delen van het land te verkennen, dus het is nu ik alleen.

Ik moest door de stad navigeren en een behoorlijk indrukwekkend trein- en metronetwerk maakt dit allemaal wel erg spannend.

Hier is een van de kaarten:

Train map.jpg

Mijn eerste reactie was ... "Wauw, dat is intens" — maar toen dacht ik, ik woon in Londen, we hebben de oudste metronetwerk ter wereld, wat kan er misgaan? Ik had drie uur om mijn accommodatie te bereiken (het huis van mijn host).

Eerste succes: ik ben erin geslaagd ben om mijn host op tijd te ontmoeten. Er waren een paar spannende momenten onderweg, maar ik denk dat ik mijn route goed heb gevolgd.

Airbnb accommodatie: privékamer

Ik verblijf in een rustig gebied in het westen van Tokio met mijn gastheer Yagi. Zijn huis is een mooie mix van traditie en moderniteit—een zeer rustige plek. Yagi was daar om me te verwelkomen, rond te leiden, en me te laten zien hoe sommige faciliteiten werken. Ik weet dat dat best gemakkelijk zou moeten zijn, maar er zijn een paar speciale apparaten, vooral in de badkamer... er is een kraan dat wat meer gecompliceerd is om water uit te krijgen maar je moet toch wat :).

Tweede succes van de dag—ik ben niet vergeten om de huisregels te lezen en heb daarom mijn schoenen uitgetrokken (maak je geen zorgen, ik heb mijn kleurrijke sokken voor de volgende dag bewaard), dus alles is in orde.

Airbnb kantoor Tokio.

Aan het einde van de dag ontmoette ik Laura en de rest van het team in het kantoor in Tokio. Ik vind het altijd gaaf om dingen van achter de schermen te zien dus ik heb even een paar foto’s van het kantoor genomen.

JP office 2.jpg

JP office.jpg

JP office 3.jpg

Het is de seizoen van de Kersenbloesem (Sakura), dus het kantoor is in volle bloei! Wat vind je ervan?

Ons eerste host-evenement is vandaag (3 april), dus ik kijk er naar uit om binnenkort meer met jullie te delen.

We gaan vandaag ook mijn host Yagi de schijnwerpers zetten.

Ik hoop dat je het leuk vond om dit te lezen! Je kunt eventueel ook nog suggesties met mij delen over onderwerpen waarvan je wilt dat ik ga praten de komende dagen.

Groetjes,

Lizzie

Ik hoop dat je het een leuke update vond! Laat het me weten als er iets is dat nog in dit reisdagboek moet staan en ik zal aan Lizzie doorgeven.

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf