In de schijnwerpers: Yagi [Tokio, Japan]

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

In de schijnwerpers: Yagi [Tokio, Japan]

Community Spotlight.png

 

 Hallo allemaal,

 

Ik weet dat velen van de andere communities genieten van onze Community ‘Spotlight serie’ en daarom dacht ik dat je graag wat meer zou willen horen van de geweldige mensen die Lizzie onderweg heeft ontmoet.

 

————————————————
 

Hallo allemaal,

 

Ik verblijf op dit moment bij mijn fantastische host Yagi. Yagi verhuurd een privékamer in zijn huis. Over een prachtig (en vooral heerlijk) ontbijt, stelde ik hem een paar vragen.

Yagi.png

Yagi
Tokio, Japan

 

Hoe lang ben je al een host en waarom ben je begonnen?

Ik begon aan het einde van september 2018, dus ongeveer 6 maanden. Ik ben begonnen met hosten omdat ik het bedrijf waar ik voor werkte, verliet. Ik ging op zoek naar een nieuwe baan, maar ik wilde ook een nieuw bedrijf beginnen. Omdat ik het geld niet had, dacht ik dat het beter was om iets in het huis te doen. Ik vond dat Airbnb het beste hiervoor zou zijn. Hierdoor kan ik thuis blijven om mijn zakelijke werk en andere projecten te doen. Omdat ik mijn huis bezit, kan ik het eerste verdieping delen met de gasten. Het werkt voor mij! Ik heb alles zelf in een Japanse stijl gerenoveerd. Ik heb erg genoten van al het winkelen!

 

Wat is je favoriete gedeelte in het huis?

Het uitzicht vanuit de ramen, in de ochtend. Het huis ligt aan een rivier, het is een rustige plaats, en er zijn geen auto's. In de ochtend schijnt de zon naar binnen en is het een schouwspel van tinten. Als je de schuifdeuren opent, wordt groen weergegeven, in de herfst zie je de rode kleuren, in de lente is er de Sakura (Kersenbloesem), veel roze kleuren. Er lopen veel mensen voorbij en dat geeft mij het gevoel dat ik naar buiten moet gaan om een wandeling maken. Veel van mijn gasten staan vroeg op en maken een wandeling, ze zeggen dat het een leuke buurt is.

 

Bedroom.jpg

 

Waarom vind je hosting leuk?

Om de gasten te zien lachen. Ik ontmoet mensen uit het buitenland, verschillende landen, ze hechten veel waarden en cultuur. Ik serveer mijn gasten ontbijt en ze houden van het eten en ik praat over de Japanse cultuur en ze verdiepen zich er echt in. Ik raadde een plaats aan aan mijn gasten en achteraf vonden ze het erg mooi. Het is leuk om met mensen om te gaan en ik ben enthousiast om mensen gelukkig te maken. Dat is wat ik doe.

Sitting room.jpg

 

 

Wat is je visie voor de toekomst als host?

Sinds ik zes maanden geleden ben opgestart, weet ik niet wat andere hosts doen. Ik heb online met andere hosts chatten en ze hebben dezelfde zorgen als ik, het lijkt erop dat de kwaliteit in Japan misschien niet zo hoog is als in andere landen. Het lijkt alsof het huiselijker, minder professioneel is. Ik ben benaderd om deel te gaan uitmaken van Airbnb Plus, dus ik moet leren hoe ik professioneler kan zijn. Ik zou graag een goed voorbeeld zijn voor andere hosts in Japan en ik zou graag een hogere standaard willen hebben.

 

Heb je een goede hosting tip?

Wees jezelf en behandel je gasten als familie. Omdat we Japans zijn, moeten we het land en onze cultuur kennen. We moeten genoeg informatie hebben om aan de gasten te geven, omdat gasten meer willen weten over de Japanse cultuur. Het is goed om goede lokale kennis te hebben.

 

Leuke feiten?

Ik ben een verlegen man. Toen ik eenmaal Engels begon te spreken, begon ik spraakzamer te worden. Dit is wat mijn vriend me vertelde. Wanneer ik mijn Japanse vrienden ontmoet, praat ik niet veel, ik weet niet waarom. Wanneer ik met een Engelstalige persoon praat, merk ik dat ik veel meer begin te praten. Als je je verveelt, kun je gewoon met mij praten!

 

Ik heb zo'n geweldige tijd gehad in Yagi's huis en ben meer te weten te komen over Japan en waarom hij van hosting houdt. Het is duidelijk dat hij er erg veel om geeft om ervoor te zorgen dat zijn gasten een geweldig verblijf hebben en ik denk dat hij erg trots is om Japans te zijn.

 

Ben jij wel eens in Japan geweest? Zo niet, wat voor soort ervaring zou jij willen als je daar bent?

 

Ik hoop dat je van Yagi's spotlight hebt genoten.

 

Bedankt,

Lizzie

————————

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf