Host Community Tour: Lizzie's reisdagboek (dag 2)

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Host Community Tour: Lizzie's reisdagboek (dag 2)

Hallo iedereen,

 

Ik heb nog een dag vertaald om je op de hoogte te houden van Lizzie's reis 🙂 Als je nog niets hebt gelezen over de Host Community Tour, kun je in deze post lezen hoe Lizzie's eerste dag in Tokio was.

 

Veel leesplezier!

 

————————————————

 

 

Locatie: Tokio

Duur van het bezoek: 2-4 april

Afgelegde afstand (tot nu toe): 5956 mijl / 9583 kilometer

Weer: 13 c / 55 f (nog steeds hetzelfde)

 

3 april

 

Hallo Hallo,

 

We zijn hier nu anderhalve dag en ik heb het gevoel dat we hier al maanden zijn. Wat een stad!

 

Zoals ik gisteren in mijn overzicht heb gezegd, logeer ik in een mooie woning in het westen van Tokio, in een rustig deel van de stad.

 

Ontbijt

Mijn host, Yagi, maakte me een prachtig ontbijt, inclusief thee, Miso Soep, groenten in het zuur, en een rijstbol (ingepakt in zeewier). Het ziet er prachtig uit, en hoewel mijn lichaamsklok zich afvroeg waarom ik in principe om 1 uur 's ochtends Japans voedsel at, was het een echte traktatie.)  

 

Breakfast.jpg

 

Het was ook een mooie gelegenheid om wat meer te praten en ik had een geweldige tijd om hem te leren kennen.

 

Daarnaast deelde hij ook een paar van zijn verborgen pareltjes over zijn omgeving. Een van deze verborgen juweeltjes bevat (in deze tijd van het jaar), de prachtige sakura of kersenbloesem. Hij stelde voor dat ik langs het rivier in de buurt van zijn huis moest lopen en dat deed ik, en ik maakte een kleine omweg op weg naar het station.

 

Dit is wat ik onderweg gezien heb:

 

Erg mooie kersenbloesem

Cherry blossom.jpg

 

Enorme vissen! Yagi, vertelde me dat ik een paar vissen zal zien (ik had kleine visjes in gedachten...)!

 

Fish.jpg

 

Heb jij ooit de befaamde kersenbloesem gezien? Wat denk je dat de vissen eten waardoor ze zo groot worden?

 

De metro onder de knie krijgen

Je zult blij zijn om te horen dat ik de metro nu onder de knie heb (nou ja, ongeveer). Ik ben erin geslaagd om het Airbnb kantoor  snel te bereiken. Het dichtstbijzijnde station heet Shinjuku en het is eigenlijk een soort doolhof om eruit te komen. Ik weet nu dat je de roltrap op gaat, en dan naar de groene uitgang, door de slagbomen, rechts, links en dan weer links richting een hamburger restaurant...simpel! 🙂 Als je van plan bent om naar Japan te gaan, laat het me weten en ik zal kaart voor je tekenen!

 

Shinjuku is een geweldige plek om te bezoeken, vol met winkels en een overvloed aan kleuren. Ik ben er zeker van dat het voor iedereen een bezienswaardigheid zou zijn.

 

Streets.jpg

 

Host Evenementen

Gisteren waren er twee host-evenementen in het centrum van Tokio, met in totaal bijna 200 mensen. Het was geweldig om zoveel enthousiaste Japanse hosts te ontmoeten en om hun ervaring en feedback te horen over dingen waar ze graag hulp bij zouden. We hebben ook hun ideeën te horen gekregen over wat wij als community volgens hen beter zouden kunnen doen.

 

Event.jpg

 

Er is één ding, waarvan ik dacht dat jullie misschien wel zouden willen weten (vooral omdat ik dacht dat het fascinerend was en ik hoop dat jullie dat ook vinden), is hoe het evenement wordt beheerd vanuit een vertaal perspectief, vooral omdat Laura en een andere van de belangrijkste sprekers slechts een kleine hoeveelheid Japans kennen. Het grootste deel van het evenement was in het Japans. Het team bouwde een speciale luistercabine in de zaal, met verschillende vertalers die de gesprekken vertaalden terwijl ze plaatsvonden. Dit werd vervolgens via oortjes naar het publiek overgebracht. Dit was geweldig voor mij, want ik kon de hele zaak horen. Ik heb bewondering voor de mensen die deze taalvaardigheid hebben.

 

Nog een leuk momentje om met jullie te delen is dat een host trots een foto van mij heeft genomen en er een mooie coole filter aan heeft toegevoegd waardoor we eruit zagen als katten (we hadden snorharen).

 

Ik zal binnenkort een specifiek overzicht van het evenement delen, inclusief discussiepunten, dus houd hier een oogje in het zeil.

 

  • Vergeet niet om een kijkje te nemen in onze nieuwste 'In de schijnwerpers' serie met mijn host Yagi.
  • Coming soon, een overzicht van de gebeurtenissen in Tokio

 

Voel vrij om je ideeën te delen over wat je zou willen zien in Sydney.

 

Groetjes!

 

Lizzie

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf