Nieuw in de Communitycentrum? Stel jezelf hier voor!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Nieuw in de Communitycentrum? Stel jezelf hier voor!

Hallo iedereen,

 

Ik ben Quincy, de Community Manager voor de Nederlandse Airbnb Community. Ik ben al een tijdje aanwezig geweest maar enkel in de Engelstalige community en ik voel me nostalgisch om mezelf opnieuw voor te stellen, omdat het me doet denken aan mijn eerste dag als nieuweling in de Communitycentrum. Het verbaast me dan ook hoe snel de tijd voorbij gaat :-).

 

Om mezelf te introduceren, wil ik graag een paar weetjes over mezelf met jullie delen:

 

  1. Ik ben een groot fan rondreizen.  
  2. Ik kijk graag naar voetbal.
  3. Ik ga graag naar de sportschool om te zwemmen, tennissen en, natuurlijk om een goede work-out te doen.

 

Ik vind het leuk om deel uit te maken van de community omdat ik zelf een Airbnb host ben geweest.

 

Ik kijk ernaar uit om jullie allemaal te leren kennen!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

34 Antwoorden 34
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zijn er nog bepaalde plekken die je aanraadt om te skiën? Ik zit eraan te denken om met een paar vrienden te gaan skiën @Ingrid409.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Jainendra0
Level 2
Utrecht, Netherlands

Hi All,

 

We just started airbnb at our place and sharing a private bedroom where we are living. Got lot of positive responses and quite good amount of booking. But got to know that there are some processes related to Gemeente(bghu) which we need to do if you are hosting in Utrecht. 

 

It would be great if you can share ur experiences with Gemeente or belastingdienst so that we can follow the steps and be legally safe. I read and have already sent the contact form to Bghu.nl and waiting for their response. Also, wanted to know that apart from 6% tourist tax per night which we need to pay to bghu.nl, will the airrbnb income earned taxable at the end of the year? and if yes, then how much %age will be taxed on income earned and needs to be declared? How to decide about gross or net income considering cleaning, breakfast, water etc. expenses. 

 

Regards,Jai

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welcome to the Dutch-speaking Community Centre @Jainendra0!

 

It's great to have you here with us. Please feel free to ask any questions you might have, but please note that we also have an English-speaking community should you wish to take a look :-). 

 

I hope to see you around! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Julie1725
Level 2
Lint, Belgium

Hallo allemaal,

 

Ik ben Julie en ik heb een maand geleden ons appartement in Oostduinkerke op Airbnb te huur gesteld.  We hebben ondertussen al een aantal reserveringen binnen, maar volgende week ontvangen we pas onze eerste gasten.  Spannend allemaal !  Ik kijk ernaar uit en hoop dat het allemaal vlot zal verlopen.  Ik vertrouw erop dat de meeste huurders respect gaan hebben voor de ruimte, maar ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje bang om op een bepaald moment een horrorverhaal mee te maken, zoals (grote) schade aan het appartement.  Ach, laat ons positief ingesteld zijn, en dan komen we wel al een heel eind !  Leuk om iedereen hier te ontmoeten, en we komen elkaar ongetwijfeld nog wel op het forum tegen ! 

 

Groetjes, Julie.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Julie1725, sorry voor mijn late reactie! Ik vroeg me af hoe alles gegaan is?

Ik was in het begin ook bang voor schade, maar gelukkig heb ik nooit serieuze problemen gehad! 

 

Je kunt ons van alles vragen hier in de community dus laat het even weten als je vragen hebt. Je kunt erg gemakkelijk je eigen vraag stellen in de community door op "Gesprek starten" te klikken.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Edith224
Level 2
Netherlands

Hallo Allemaal,

 

Ik ben Edith en ik verhuur een chalet op het vakantiepark Droompark Buitenhuizen in de buurt van Amsterdam/Haarlem. Alweer 3 jaar via airbnb en zoals het er nu naar uitziet ben ik begin volgend jaar SuperHost. Ik heb veel gereisd en een paar jaar als reisleidster in Oost Afrika en Nieuw Zeeland gewerkt. Ik vind het erg leuk om nu gastvrouw te zijn in mijn eigen land. Ik krijg veel gasten die Amsterdam willen bezoeken, maar niet in de stad zelf willen zitten. In mijn informatie stimuleer ik mijn gasten om meer van de omgeving te ontdekken, dan alleen een bezoek te brengen aan Amsterdam, en dit wordt zeer gewaardeerd. 

 

Ik ben zeer tevreden over de werkwijze van airbnb.

Veel succes allemaal met de verhuur.

 

Groetjes,

Edith

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Edith224!!!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Chrisje2
Level 2
Zwijndrecht, Belgium

Hallo Iedereen,

 

Ik ben Chrisje en actief op Airbnb sinds december 2018. Ik vind het ongelooflijk leuk om mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Ook het verzorgen van een lekker ontbijt doe ik telkens weer met veel goesting en liefde. Mijn locatie is voor velen aantrekkelijk omdat ik goed bereikbaar ben voor een citytrip Antwerpen of een concert in het sportpaleis.

Ik heb sinds kort ook een webadres als beloning omdat ik superhost ben. Bij deze kunnen jullie zelf een kijkje nemen op mijn Airbnb.

 

Unique C, woning met gastenkamer & warm ontvangst. - Airbnb

 

 

Voila.....

 

Veel succes iedereen,

Chrisje

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Chrisje2!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Chrisje2
Level 2
Zwijndrecht, Belgium

Thank You Quincy for the welcome!

Winny5
Level 2
Amersfoort, Netherlands

Hallo community members,

Ik ben Winny. In 2016 meer als een grap met Airbnb gestart. Dat liep zo uit de hand dat ik zo'n 3/4 jaar van 2017 nauwelijks in mijn eigen huis heb gewoond. Vrij snel mijn instellingen bijgewerkt en sindsdien heb ik meer controle al staat Direct reserveren wel aan. Ben ondertussen ook Superhost. 

Mijn 4 kamer appartement in Amersfoort verhuur ik volledig bij mijn afwezigheid.
Ben ik thuis, dan kunnen mensen mijn logeerkamer boeken. 

Heb al zo'n 25 verschillende nationaliteiten in huis gehad.
Geniet van de ontmoetingen en het reizen vanuit mijn luie stoel. 

Wie ben ik?
* geniet van koken, bakken, de natuur en creativiteit
* verliefd op Schotland 
* doe het graag anders en daarom houd ik van initiatieven als Airbnb, Peerby, Snappcar etc. 

Wil graag een meet up in Amersfoort organiseren, heb alleen nog geen idee hoe ik dat doe. Iemand tips? 

Leuk om alle verhalen van anderen te lezen. Iedereen succes met zijn verhuuractiviteiten en wie weet ontmoeten we elkaar eens.

Groeten, Winny

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Winny5!

 

Wat grappig dat je verliefd op Schotland bent. Ik heb daar nog gewoond! IMG_1225.JPG

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Yvon38
Level 2
't Veld, Netherlands

Hallo Allen,

 

Ik ben Yvon Wij hebben in 2008 een oud pand gekocht ( een smederij ) en hebben daar eerst 5 jaar in gewoond met onze kinderen. Onze kinderen zijn inmiddels al een paar jaar de deur uit en wonen op zich zelf. 5 jaar geleden zijn we begonnen met verbouwen, eerst hebben we een kapsalon voor onze dochter gerealiseerd en de zaak bestaat inmiddels 5 jaar. Toen zijn we aan het huis met schuur begonnen en alles is bijna nieuw. Ook hebben we een appartement gebouwd boven de schuur en kapsalon, toen nog voor onze dochter inmiddels zijn we vanaf juni dit jaar gestart met Airbnb. Super leuk al die mensen en uit alle delen van de wereld. De eerste maanden tot en met september aan toe, alle dagen bijna bezet, wat ik niet had verwacht. Vanaf oktober tot nu alle weekenden vol. Het was een gouden greep bij Airbnb. Wat ik leuk vind zoal is lekker koken, tuinieren en op ons eerste kleinkind passen, wat super gaaf is. 

 

Groetjes,

 

Yvon

Toke8
Level 2
Dordrecht, NL

Hoi!

Ik ben Toke. Via airbnb verhuur ik mijn kleine appartement op de begane grond met uitzicht op de haven en bootjes. Vroeger was er een viswinkel in deze ruimte.

Toeristen weten het mooie Dordrecht steeds beter te vinden en genieten volop van alles wat er op het eiland te zien en te doen is.

Ik hoop in de toekomst nog veel gasten via airbnb te ontvangen.

Sandrijn0
Level 1
Ede, Netherlands

Hi allemaal,

 

Sinds vorige maand verhuur ik onze villa op Curacao. Spannend hoor! Ik ben Sandrijn, getrouwd met Ton heb vier kinderen en twee honden, ben dol op reizen en 'helaas' perfectionistisch... daar werk ik aan!

 

Ik kwam in een aanvraag een regeltje in de prijsopgave tegen over wekelijke korting van 10%. kan iemand mij vertellen waar dit vandaan komt, of wat dit is? Naar mijn weten heb ik dit niet ingesteld.

 

Hoor graag!

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf