airbnb don't protect the host from the bad guest.

David2825
Level 1
Québec City, Canada

airbnb don't protect the host from the bad guest.

I just experienced an unpleasant experience and am desapoint from airbnb reaction.

I think the hosts are really at the mercy of the guest. My apartment and super host and 300 positive comment.

I have a lady who in the past had several requests that I accept. She even wanted to cancel the next day and wanted a refund that I refused. I told him that I would give him back his money except for the household expenses if I managed to relocate the house.

She was not happy and decided to invent and take a lot of small details in order to put 1 star to my assessment.

Airbnb did not want to help me and refuse to remove this completely false and unrepresentative comment from the other 300 comments. In short I hate to be mercy people badly honest.

2 Replies 2
Kim87
Level 10
Montreal, Canada

Je suis désolée pour toi David. Les histoires du genre pullulent sur ce forum, je sais que ça m'arrivera un jour ou l'autre, Airbnb ne supprime que très peu de commentaires et ne le font que s'ils estiment que ceux-ci contreviennent à leur règlement, jamais parce qu'ils sont négatifs. C'est malheureusement ta parole contre la sienne.

 

Tes nombreuses autres critiques parlent pour elles-même et noieront celle-là rapidement, je crois que je ne réponderais même pas, sachant que ça « highlight » la critique négative lorsqu'il y a une réponse. Comme guest, un seul commentaire comme celui-là versus des dizaines d'élogieux ne me découragerait pas de réserver, je me dirais voilà une personne bien difficile. De ce point de vue, tu es chanceux d'avoir une longue expérience et plusieurs commentaires. Ça fait beaucoup plus mal de tomber sur une personne comme ça quand on commence.

 

Mais c'est décourageant. Il faut se concentrer sur tous les autres invités heureux et oublier celle-là au plus vite.

Mika8
Level 10
Zürich, Switzerland

 

@David2825 .. why didn't you reviewed her!!?

 

Host could protect other hosts from bad guests .. but you failed!