Belastingen

Evelien1
Level 1
Vaalbeek, Belgium

Belastingen

Hallo 

 

Ik hoorde onlangs op het nieuws dat je je inkomsten van airbnb tegenwoording ook moet ingeven bij de belastingen. 

Hoe werkt dit precies? 

En hou je er dan wel iets aan over? 

 

Groetjes

2 Antwoorden 2
Vincent0
Level 2
England, United Kingdom

Ik ben Nederlander, maar woon in Engeland en hier is dat altijd het geval geweest. En ik neem aan ook in Nederland om eerlijk te zijn. Elk jaar moet je je belasting hier aangeven. En in die belasting aangifte moet je vertellen buiten je normale inkomsten van een baan bijvoorbeeld, of je ook extra inkomsten binnen heb gekregen. Nou is het hier wel zo dat je via Airbnb de eerste 5000 geen belasting over hoeft te betalen, maar alles daarboven wel.

 

En ja, goed, je betaalt er belasting over, maar dat is nou oook niet zoveel dat het het niet meer waard is. Het is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken, maar zelfs met 20% belasting zou ik het nog waard vinden.

 

Wat jij?

 

Groetjes,

 

Vincent

Eva217
Level 1
Ghent, Belgium

Ik heb wel een beetje het probleem dat we er zelf ook wel nog kosten aan maken. Bijvoorbeeld ontbijt, de wasmachine, waterverbruik, nieuw dekbedovertrek, waterkoker, ... Het is helemaal niet mijn bedoeling om hier winst uit te maken, dus dacht ik ook mijn kosten in te geven bij de belastingen. Echter voor water, gas en elektriciteit heb ik geen preciese facturen voor handen, aangezien we geen meterkast hebben. Hoe regel je dat dan met de belastingen?

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf