In de kijker

Opgelost!
Winny8
Level 1
Hulst, Netherlands

In de kijker

Hey

 

graag wil ik mijn advertentie wat meer in de kijker zetten. Hoe doe ik dit het beste?

 

met vriendelijke groeten 

Winny

1 Beste Antwoord
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 @Bob297 @Winny8 Er is buiten je advertentie niet veel wat je kunt doen qua SEO (Search Engine Optimisation), het algoritme houdt namelijk rekening met meer dan 100 verschillende datapunten dus lastig om op specifieke dingen in te spelen. Airbnb heeft wel wat SEO tips 👉 hier

 

Hetgene waar je natuurlijk wel heel veel controle op hebt is dat als een potentiële gast bij je advertentie terecht komt, ze ook willen boeken. Beschrijving en fotos helpen hier enorm bij, evenals recensies en de Superhost badge. Dit alles wordt dan automatisch meegenomen in SEO. 😉

 

@Winny8 Wat je precies zou moeten schrijven of fotograferen kan ik je vrees ik niet vertellen, maar ik weet zeker dat @Kirsten266 en @Bob297 daar veel meer over weten!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

10 Antwoorden 10
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hoi Winny, 

dat is volgens mij het geheim van de smid en willen we allemaal weten.  
Maar over het algemeen helpen veel en goede foto’s en als je regelmatig je tekst aanpast. Ook het behalen van de superhost status zal hierbij helpen. 
veel succes! 

Winny8
Level 1
Hulst, Netherlands

Hey Kirsten,

 

Bedankt voor de feedback

 

Winny

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Winny8 ik zag dat het minimale verblijf 13 nachten is. Wanneer je dit aanpast zal je ook vast hoger in de zichtbaarheid komen. Er zullen niet veel mensen zijn die zoeken naar een verblijf van 13 nachten. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kirsten266 
Ik ben benieuwd waarom het aanpassen van je tekst helpt bij het genereren van meer aandacht. Zou je dat kunnen uitleggen?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Geen idee maar dat lees ik regelmatig op het cc in het engels. 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 @Bob297 @Winny8 Er is buiten je advertentie niet veel wat je kunt doen qua SEO (Search Engine Optimisation), het algoritme houdt namelijk rekening met meer dan 100 verschillende datapunten dus lastig om op specifieke dingen in te spelen. Airbnb heeft wel wat SEO tips 👉 hier

 

Hetgene waar je natuurlijk wel heel veel controle op hebt is dat als een potentiële gast bij je advertentie terecht komt, ze ook willen boeken. Beschrijving en fotos helpen hier enorm bij, evenals recensies en de Superhost badge. Dit alles wordt dan automatisch meegenomen in SEO. 😉

 

@Winny8 Wat je precies zou moeten schrijven of fotograferen kan ik je vrees ik niet vertellen, maar ik weet zeker dat @Kirsten266 en @Bob297 daar veel meer over weten!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Winny8 
Je eerste 5 a 6 foto's zijn belangrijk. Die moeten ook goede kleuren hebben.
Ook je titel en je tekst moeten je gasten aanspreken.
Ga er vanuit wat ze zoeken, niet wat je aanbiedt

Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Je teksten steeds aanpassen werkt om meerdere redenen goed: allereerst is het belangrijk dat er vaak en veel wordt gekeken op je listing; hoe meer hoe hoger je op de ranking komt; daar kun je zelf goed aan bijdragen. Dan is je tekst altijd aan verandering onderhevig door je gasten. zij melden wat hen wel/niet beviel en dus pas ik altijd mijn teksten weer aan. de verwachtingen zijn soms anders dan ik bedoel dus ik schaaf continu aan mijn teksten. Met 'eigen' teksten krijg je vaak de gasten die goed bij jou passen. Je krijgt een connectie bij de een en juist niet bij de ander; je selecteert eigenlijk je gasten al op die manier.

Een man bij Airbnb (een manager) vertelde ooit altijd zeker 2 dingen melden waar gasten over klagen en 3 dingen waar je complimenten voor hebt gehad. en het werkt@

Mieke

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ja het is zeker belangrijk om ook de minpuntjes in je advertentie te vermelden. Zo heb ik een steile ladder naar de slaapzolder. Ik had eens een zussenuitje waarbij de boekster ongeveer 65 was. Ik had er totaal niet over nagedacht dat zij de jongste kon zijn en dat de rest dus omhoog moest klimmen 😉 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Winny8 Ik hoop dat deze tips hebben geholpen! Vergeet niet om een beste antwoord te kiezen, zo kunnen andere Hosts met dezelfde vraag makkelijk het antwoord vinden. 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf