Vragen gasten om over de prijs te onderhandelen?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Vragen gasten om over de prijs te onderhandelen?

Quincy_0-1644577303369.jpeg

Onderhandelingen.

Een woord dat we waarschijnlijk allemaal al vaak in ons leven zijn tegengekomen, en misschien een handeling die we zelf op een bepaald moment ook wel eens hebben toegepast. Onderhandelingen bij de aankoop van een auto, onderhandelingen bij de aankoop van een woning, de lijst gaat maar door.

Ik ben er van bewust dat in sommige regio's onderhandelen over de prijs niet gebruikelijk is. Maar aangezien iedereen een andere stijl van Hosting heeft, hoe kijk jij aan tegen gasten die met jou proberen te onderhandelen over de prijs? Heb je misschien ooit onderhandeld over je vraagprijs, en welk advies zou je geven aan andere hosts?

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

21 Antwoorden 21
Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

@Katja202 @Quincy @Mirjam0 @Kirsten266 @Bob297 Ooit van een Airbnb-manager te horen gekregen tijdens een sessie dat je altijd 3 goede en 2 mindere zaken moet opsommen in je beschrijving zodat de verwachtingen vaker worden overtroffen.  Nederlanders zijn zuinig in hun recensies.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Mieke0 

Goede tip! We zijn tenslotte ook tegen wil en dank een erg calvinistisch volkje. 😉

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is inderdaad erg jammer @Katja202. Ik kan mij nog herinneren dat toen ik net begon met Airbnb, dat ik dacht dat 4 sterren wel oké waren. Helaas ben ik er pas later achter gekomen dat 4 sterren eigenlijk nog best negatieve gevolgen kunnen hebben voor je beoordeling. 

Overigens heb ik gelukkig zelden opportunistische gasten gehad die meer korting wilden hebben op verblijf van 30 dagen (gelukkig).  Hoe ga jij om met gasten die voor meer korting vragen? 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy  Ik leg vriendelijk uit hoe het zit en hou het luchtig met her en der een grapje er tussen door. Vervolgens stopt het daar. Nederlanders voelen zich gelukkig ook nog steeds ongemakkelijk bij het vragen om korting. 🙂

Groetjes Katja
Linda416
Level 2
Tielt-Winge, Belgium

Ik heb zelf nog nooit gasten gehad die willen onderhandelen over de prijs. Maar mijn prijs ligt dan ook onder het gemiddelde. Ik denk dat huurders waar voor hun geld krijgen en dat beseffen ze zelf ook wel, vermoed ik.

Ik heb wel geregeld gasten die voor een korter verblijf willen boeken dan de minimale duur. 

Groetjes,

Linda.

Martine-Et-Yves0
Level 2
Braine-l'Alleud, Belgium

Bonjour,

nous pratiquons ce qui nous semble être un tarif à la nuit relativement bas.
La région où nous nous situons est de plus en plus recherchée mais la concurrence y est également de plus en plus élevée de par la présence d'un nombre croissant de gîtes.

Notre tarif nous semble donc juste.

C'est la raison pour laquelle nous n'accepterions pas de négocier notre tarif.

Cependant, ce que nous faisons c'est de moduler et adapter le tarif en fonction des demandes de location.

Si celles-ci se font rares, en basse saison principalement, il arrive que nous réduisions quelque peu le tarif à la nuit. Mais il y a toujours un seuil en-dessous duquel nous refusons de louer.

Ceci dit, nous n'avons jusqu'à présent jamais rencontré une demande directe d'un locataire potentiel d'une baisse de prix.

Cordialement.

Martine et Yves

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy sorry voor de late reactie! Ik geef leuke kortingen bij verblijven van een week of langer omdat ik daar minder werk van heb en dat wil stimuleren. Maar er is daarna ook geen onderhandelingsruimte, bij 30% op een maand hoeft er niet nog meer af. Enige uitzondering zijn vluchtelingen via Airbnb.org, die krijgen richting de 80% zodat ik wel mijn gas, elektra etc. kan betalen maar dan maak ik geen winst. Is nog geen gebruik van gemaakt overigens... 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf