[FESTIVAL] Mijn Airbnb pensioenplan, kinderen Hosten, en huisdieren in Peru

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Mijn Airbnb pensioenplan, kinderen Hosten, en huisdieren in Peru

Quincy_0-1661940617903.jpeg

 

Quincy_0-1661948641772.png

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele  topic werd gepubliceerd op de Spaanstalige Communitycentrum door @Carmen807 , en is door ons vertaald.

 

---------------------------------------------------------------

 

"Mijn pensioenplan van Airbnb: kinderen en huisdieren in Peru opvangen" 

Mijn plattelandshuis in Lunahuaná, Peru, is met Airbnb nu mijn pensioenproject en geeft me de kans om kinderen te blijven steunen in hun ontwikkeling en van hun gezelschap te genieten.

 

Ik werk al veertig jaar in het onderwijs, waaronder veel met kleuters. Gaandeweg kreeg ik steeds meer te maken met complexe problemen zoals geweld of kindermishandeling.

 

Toen ik 55 jaar oud was, besloot ik mijn baan op te zeggen en een onderneming op te zetten waarmee ik, naast mijn kleine pensioen van een ontwikkelingsland, in mijn levensonderhoud kon voorzien. Het was een grote uitdaging, maar ik kon mijn opgedane ervaring goed gebruiken om mijn ruimte kindvriendelijk te maken: kinderen zijn namelijk het middelpunt van het leven en hun vreugde en welzijn motiveren me enorm.

 

Retablos Perú heeft vijf kamers, waaronder twee gezinskamers, die geschilderd zijn in leuke kleuren en vrolijke dekens hebben. Ik leg ook altijd verhalen of stripboeken voor ze klaar. Een verhaal lezen is de beste manier om een goede dag af te sluiten en tot rust te komen voor de nacht.

 

Fantasie en spel

In de gemeenschappelijke ruimte hebben we een groot speelhuis met onder andere een keuken, potten, groenten, manden en zelfs nepgeld. Daar koken de kinderen, verkopen ze hun producten en nodigen ze hun ouders uit voor een een 'kopje koffie'. Ze maken er zelfs in hun verbeelding een brandweerkazerne van: de fantasie krijgt de vrije loop. Gewoon lekker spelen met elkaar. Spelen is deel van hun natuur en laat ze genieten.

 

Quincy_1-1661940618048.jpeg

 

Quincy_2-1661940617705.jpeg

 

 

Quincy_3-1661940617899.jpeg

 

De natuur in

Omdat we ons in een landelijke omgeving bevinden, hebben we toegang tot rivier de Cañete. Daar heb je warm water en kun je kikkervisjes zoeken tussen de stenen, een wedstrijdje doen wie stenen het verst kan gooien, met modder spelen en natuurlijk een lekker bad nemen. Bij de rivier zet ik emmers en schepjes klaar voor de kinderen, zodat ze daarmee zelf kunnen bedenken wat ze gaan doen. Natuurlijk is dat gelijk een uitnodiging het water in te stappen!

 

Quincy_4-1661940618026.jpeg

 

Quincy_13-1661947053084.png

 

 

In onze boomgaard hebben we veel fruitbomen zoals mispel, appel, mango en perziken, maar ook druiven en bananen. Afhankelijk van het seizoen kunnen kinderen fruit oogsten en van de verse vruchten van het land genieten. Er staan altijd oogstmanden voor ze klaar, zodat ze vers fruit van de bomen kunnen proeven.

Quincy_6-1661940617945.jpeg

 

Quincy_7-1661940617835.jpeg

 

Knuffelen met de Carlotas

Onze kippen zijn erg lief voor kinderen en los van eieren leggen, worden ze graag geaaid en aangeraakt. Het is zo leuk om te zien hoe het rapen van de nog warme eieren kinderen verrast en een meisje te zien dat voor het eerst een kip in haar armen heeft.

 

Quincy_14-1661947072636.png

 

 

 

Quincy_9-1661940617837.jpeg

 

Huisdiervriendelijk

Gasten mogen hun huisdieren gewoon meenemen, maar we hebben wel wat 'leefregels'. Ze moeten gevaccineerd zijn en goed in de omgang, en gasten moeten zelf manden meenemen en opruimen. Ook vraag ik wat extra's voor de schoonmaak. Tegenwoordig hebben veel gezinnen een huisdier en het is leuk die onderdeel van je reis te maken.

 

Onze geredde huisdieren zijn twee teven en twee poezen die het erg fijn vinden als ze aangehaald worden. Kinderen kunnen zorgeloos met ze spelen of ze knuffelen, want ze zullen hen nooit kwaad doen.Meestal gaan ze ook goed samen met de huisdieren die gasten meenemen, al is er soms wel eens een die jaloers is... Ach, het loopt altijd goed af!

 

Airbnb-ervaring: Deeg kneden

We zijn begonnen om pizza's aan te bieden en kinderen mogen helpen. Ze kneden het deeg en voegen de ingrediënten toe die ze zelf lekker vinden. De ervaring is nu nog gratis om te peilen of die in de smaak valt bij onze gasten.

 

Quincy_0-1661948512485.png

 

Enkele uitdagingen

We hopen altijd dat kinderen uit verschillende gezinnen elkaar opzoeken en samen gaan spelen. 

Matías, mijn kleinzoon van vier, is mijn co-host en helpt me veel. Hij vertelt gasten wat er allemaal te doen is en nodigt ze uit om te spelen of naar de kippen te gaan. 

Soms laten ouders kinderen alleen buiten als die zelf even tot rust komen, dus dan houden we ze goed in het oog. Je weet nooit of de kinderen ruzie krijgen. Delen, spelen en creëren zijn wel dingen die ik ze bij wil brengen en de kinderen vertrouwen me altijd snel.

 

Een paar recensies

Quincy_11-1661940618017.png

 

Quincy_12-1661940617785.jpeg

 

Mama, is Carmen mijn tante? Vele malen heb ik die vraag gehoord van een jongen of meisje, en het geeft aan dat ik een vriendschaps- en vertrouwensband met ze heb opgebouwd. Het is verbazingwekkend hoeveel kinderen ik als host heb leren kennen en ik geniet nog elke dag van hun gezelschap.







-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf