Hoe ga jij om met onverwachte situaties?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe ga jij om met onverwachte situaties?

unexpected situations.jpg

 

Hallo allemaal,

 

Soms zul je als host tegen onverwachte situaties aanlopen, zoals je wasmachine die bijvoorbeeld stopt werken of je gasten die veel later aankomen dan verwacht! Je kunt niet voorkomen dat dit soort dingen gebeuren, maar er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het risico dat dit gebeurt tot een minimum te beperken en manieren om er mee om te gaan als ze dat doen.

 

Dingen zoals goede communicatie en regelmatig onderhoud van je huis, samen met een aantal handige noodnummers voor lokale reparatiebedrijven of loodgieters zijn slechts een paar voorbeelden.

 

Heb jij een bepaalde structuur om onverwachte situaties het hoofd te bieden?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

34 Antwoorden 34
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sineke0,

 

Toevallig kreeg ik deze week, ook zo’n merkwaardige aanvraag.

De tekst: “Добрый дeнь! Объeкт, который Вы сдаeтe в арeнду, часто пустуeт бeз дeла и eсть много нeзанятых дат? В таком случаe, напишитe мнe в вотсап или вайбeр по номeру + xxxxxxxxxxxxxxxx. Я оформлю бронированиe Вашeй нeдвижимости бeз фактичeского заeзда. Ваша выгода – Вы получитe прибыль и множeство отличных оцeнок. Жду Вас!”

 

Vrij vertaald: “Je hebt veel ongeboekte nachten. Neem contact op met mij, via (en dan in woord, het telefoon nummer). Dan ga ik reserveren, zonder aankomst. En kunnen we veel geld verdienen. Ik wacht op je”

 

Ik had op dat moment veel haast. Dus ik heb de persoon bedankt en gemeld dat ik er verder zeker NIET op in ga.

Omdat ik weinig tijd had, had ik gepland om later deze persoon alsnog te rapporteren aan Airbnb.

Maar op het moment dat ik dit wilde doen, was het bericht al weer uit mijn inbox verwijderd (een andere verhuurder, zal deze persoon wel gerapporteerd hebben).

 

Want ik kon de persoon ook niet meer terugvinden op Airbnb.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Cor3 ja erg he hoe ze het proberen. Ik ben ergens wel blij dat ik niet de enige ben haha !

Ik denk dat er bij AirBnB ook zoekprogramma's draaien die deze berichten zoveel mogelijk eruit pikken en die accounts verwijderen. Ze waren ook erg blij met mijn melding waarin het telefoonnummer als een soort emoticon werd weergegeven , misschien was dat weer iets nieuws.  Maar het komt in eerste instantie wel bij je binnen. Zoals met zoveel dingen wordt er weer veel verpest door deze lui. Ik werd toch wel erg achterdochtig maar dat is nu weer wat afgezakt maar ik blijf wel alert. 

 

Ik hoop dat we op deze manier door er over te schrijven misschien andere verhuurders extra hebben kunnen waarschuwen om idd zoals jij zegt direct te melden dat je hier NIET aan meedoet.

 

Fijn weekend verder en groetjes,
Sineke

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sineke0,

 

Ja, dat klopt. Airbnb gebruikt allerlei technieken om dit soort zaken zoveel mogelijk automatisch te detecteren. Zelfs software, die foto’s scant op tekst, en dat soort dingen.

 

Ik was er in ieder geval niet zo blij mee, want je moet er toch weer enige energie insteken. Zonder dat het ook maar enig voordeel heeft.

Ik zat net in een belangrijke vergadering, en ik wil toch altijd graag binnen het uur reageren.

En om dan zo’n vergadering voor een paar minuten te moeten opschorten, voor dit soort flauwekul. Dat gaat me toch echt te ver.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Cor3  ja idd het kost tijd en ergernis. Laat ze verdorie zelf voor hun geld gaan werken ipv het op deze manier van eerlijke mensen proberen te stelen 😞 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Cor3 @Sineke0 @Quincy 

 

Gelukkig hebben wij dat nog niet gehad, wel kregen we van de week bericht van Belvilla dat zij onze studio wel willen gaan verhuren. Ik deze mevrouw vriendelijk bedankt en gezegd dat wij hier niet op in gaan.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf