check uit tijd

Goof0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

check uit tijd

Toen ik vroeg hoelaat mijn gasten uitwilde checken vertelde ze dood leuk dat hun vliegtuig om 7.00 in de ochtend vertrok en dat ze een taxi om 4:30 wilden. Terwijl ik bij check out tijden toch duidelijk niet voor 9.00 en niet na 20.00 heb ik gevuld.. wat te doen.?

 

En nog een vraag in de community. als ik op lees meer klik krijg ik niks te zien..

what up met dat?

11 Antwoorden 11
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Bij "uitchecktijd" heb ik nooit een mogelijkheid gezien om een "vanaf" tijdstip aan te geven. Weet je zeker dat je ooit iets dergelijks heb ingevoerd? Bij inchecken kun je wel "vanaf" en "tot" aangeven. Maar waarom zou je bij het uitchecken van de gast aanwezig willen zijn?

 

Wat betreft je tweede vraag: Als een bericht heel kort is, is alles al leesbaar in het totaaloverzicht van de berichten en wordt er simpelweg niet meer getoond dan dat als je op "lees meer" klikt.

Hans51
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Reactie op antwoord Bob ; Waarom zou je aanwezig willen zijn bij het uitchecken? Misschien om de sleutels weer in ontvangst te nemen en te zien of alles weer in goede staat is achtergelaten?

 

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik ben ook graag aanwezig bij het uitchecken, maar ik verhuur dan ook kamers in het huis waar ik woon.
Ik wil graag zeker weten dat ze bijvoorbeeld niet mijn tv ook inpakken 😉 en ik wil de sleutels terug en zeker weten dat de deuren op slot zijn.

Als mensen vroeg weg moeten om een vliegtuig of trein te halen, dan kun je daar weinig aan doen denk ik. Het zou prettig zijn om dat vooraf te weten, maar je kunt moeilijk zeggen nee je moet tot 9 uur blijven. Ik ben gelukkig een vroege vogel dus ik vind dat soort dingen helemaal prima, maar zulke dingen lopen natuurlijk ook anders als je een kamer verhuurd waar je ook woont.

Je moet dus simpelweg een keuze maken, of vroeg opstaan die dag, of ze zelfstandig uit laten checken.

Jolanda7
Level 1
's-Gravenpolder, Netherlands

Hallo B&Bers, ik zou graag willen weten hoe jullie omgaan met mensen die te laat uitchecken. In mijn advertentie staat uiterlijk 11 uur uitchecken. Maar vorige week had ik iemand die er pas 17.00 uur uitging. Gelukkig had ik die dag geen nieuwe gasten maar toch .... beetje lullig toch ...????? Graag jullie reactie en alvast bedankt !!!

Anonymous
Niet van toepassing

Hallo Jolanda

Dit heb ik ook meegemaakt. Gelukkig nog maar 1 keer. Deze mensen kwamen uit de Oekraïne en één iemand van het gezeldschap sprak een paar woorden Engels. Dus lastig communiceren. Ook met Duits ging het moeizaam.  Om 11 uur is het uitchecken maar s,avonds om half acht kwamen ze aan de deur dat ze het erg naar hun zin hadden gehad en weggingen. Ik heb het maar zo gelaten omdat ik ook pas de volgende dag nieuwe gasten kreeg. Zoniet dan had ik ze gebeld en toch maar aan het werk gegaan. Wat moet je anders. Je huis moet toch om 16 uur weer picco bello zijn voor de volgende gasten. Maar het is wel een lastig probleem omdat jij dan het huis in gaat waar de spullen nog staan van de gasten. En stel je voor dat ze zeggen er mist wat! Moeilijk!

Dennis-and-Renate0
Level 1
Leiden, Netherlands

Ik snap de commotie niet exact.

 

Wij spreken enkele dagen voor de check out met de gasten af hoelaat ze uitchecken. Als dit een tijdsstip is dat niet overrenkomt met de wensen/eisen dan zou ik dit gewoon met je gasten bespreken. Zelf zijn onze check out en check in flexibel. In 2,5 jaar Airbnb nog nooit een probleem gehad. Ik probeer bij de check out te zijn maar als dat niet lukt laten ze de sleutels achter en trekken ze de deur dicht. Mocht er iets missen dan trek ik dat van de borg af (nog nooit gebeurt).

 

Wat betreft check in spreek ik altijd vooraf met de gasten de tijden door. Indien het onmogelijk is voor ons of als we weinig flexibel zijn bij eventuele vertraging vraag ik of ze eerst even in de stad iets willen eten/drinken.

 

Bij 9 van de 10 gasten hebben wij contact via Whatsapp en is vrijwel alle afstemming in goed overleg.

 

 

Marlies47
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Is er een vaste uitchecktijd wanneer mensen weg moeten zijn?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marlies47 

 

De uiterste uitcheck-tijd kun je zelf bepalen. In je advertentie staat het nog niet.

Veel advertenties noemen "hoteltijd": 10:00 uur.

Marlies47
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Thanks 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Marlies47 

Wij hanteren 11 uur. 

Zelf probeer ik altijd aanwezig te zijn bij het uitchecken.  Als ik er niet ben dan heb ik een foto van de brievenbus gemaakt en vraag ik de gasten om de sleutel daar achter te laten. 

Marlies47
Level 2
Amsterdam, Netherlands

🙏

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf