Community in de schijnwerpers: Christine

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Community in de schijnwerpers: Christine

Community Spotlight.png

Hallo allemaal,

 

Een van de leukste dingen aan Community in de schijnwerpers is dat we de verschillende perspectieven en hosts in onze community kunnen uitlichten. Het interview van deze maand is voor de verandering afgenomen door Kemi Lawore van het Host Empowerment-team van Airbnb. Kemi heeft een interessant gesprek gehad met... tadaaa...

 

 

Christine_Headshot.jpg

Kansas City, MO, USA

 

  • Hoelang ben je al host en waarom ben je dit gaan doen?

Mijn buren hebben een Airbnb, in een gerenoveerd koetshuis. Dat beviel hun goed, dus wilde ik het ook proberen. Ik heb eerst een jaar lang gekeken hoe zij het deden en heb enkele gasten gesproken. Toen ben ik in juli 2017 zelf begonnen. Zij vonden het prima dat ik ook ging verhuren. Binnen 24 uur nadat mijn advertentie live was gegaan, had ik mijn eerste aanvraag al binnen. 

 

Onze insteek is nooit geweest dat we zo veel mogelijk gasten binnenhalen, maar dat we iedere gast een geweldige ervaring meegeven. Toen ik mijn Airbnb opzette, wilde ik mensen een tijdelijk thuis bieden, geen hotel. Het leek me leuk om allerlei mensen te ontmoeten, nieuwe connecties te krijgen, vaste relaties op te bouwen. Dat heeft goed uitgepakt. Ik heb bij andere hosts verbleven en sommige hosts zijn bij mij geweest. Zo heb ik mijn eigen community opgebouwd. 

 

 

  • Kun je ons iets vertellen over je accommodatie?

Ik heb drie slaapkamers, maar accepteer niet meer dan vijf gasten, met een toeslag voor de vijfde. Van de gemeente mag ik maximaal zeven personen ontvangen, maar ik vind zelf minder beter te overzien en wel zo prettig voor de buren. Airbnb is in mijn ogen niet iets wat je er eventjes bij doet. Je moet er als host echt voor gaan. Gelukkig vind ik verhuren op Airbnb erg leuk, anders zou ik het niet doen. Bovendien ontmoet ik zo mensen uit de hele wereld.

 

 

  • Hoelang ben je al bij onze community en waarom ben je erbij gekomen?

Ik was al langer betrokken, maar ben nog actiever geworden toen Lizzie die Zoom-bijeenkomsten voor hosts ging houden. In het Communitycentrum kom je allerlei mensen, talen, culturen en relaties tegen. Mensen hebben verbondenheid nodig. Dat heeft de pandemie maar weer eens heel duidelijk gemaakt.

 

 

  • Wat doe je zoal in je vrije tijd?

Ik heb als ingenieur bij MIT gewerkt. Ik hield daar onder andere toelatingsgesprekken met middelbare scholieren. Het viel me toen op dat zij niet van lezen hielden. Vooral stadskinderen lieten boeken links liggen omdat ze zichzelf daar niet in herkenden. Ze konden zich niet identificeren met de personages. Waar zijn de zwarte Harry Potters bijvoorbeeld? 

 

Als kind was ik een echte boekenwurm. We hadden het niet breed, dus ik bracht mijn vrije tijd vooral lezend door. Op een dag besloot ik mijn baan als procesmanager bij Hallmark op te zeggen en kinderboeken te gaan schrijven, want ik wilde iets doen aan dat probleem dat me was opgevallen. De uitgevers stonden niet bepaald te springen — de meeste zeiden: "Zwarte boeken verkopen niet." Daarom heb ik in eerste instantie veel non-fictie en wetenschappelijke boeken geschreven voor New Yorkse uitgevers. Op een gegeven moment ging een van mijn redacteuren voor zichzelf beginnen en die wilde mijn sciencefictionserie, The Lost Tribes, publiceren. Ik heb veel hoogtepunten gehad. Natuurlijk het publiceren van mijn eerste boek — inmiddels zijn er 80 titels uitgebracht. Volgend jaar presenteer ik de World Fantasy Convention in Montreal. En ik heb mensen mogen ontmoeten die je normaal gesproken niet zo snel tegenkomt. Wat te denken van George R.R. Martin — speciaal voor de Game of Throne-fans. 

 

 

  • Noem één ding waar je absoluut niet zonder kunt.

Mijn familie. Mijn vrienden en de band die we met elkaar hebben. Al zou ik in een hutje wonen, dan zou ik me toch prima vermaken. Materiële dingen, dat zijn maar spullen. 

 

 

  • Wat zijn je belangrijkste waarden?

Voldoening, geluk, gezondheid. Het leven is te kort om ongelukkig te zijn. Je moet je afvragen waarvoor je het eigenlijk allemaal doet. Waarom maken we geen keuzes waarmee we onszelf en anderen gelukkig maken? Ik druk mijn meiden altijd op het hart: "Ga op zoek naar het beste in jezelf. Het geld komt later wel."

 

 

  • Hoe belangrijk is inclusiviteit voor jou en wat doe je daarmee als host?

Inclusiviteit is iets wat voor mij altijd speelt. Als je een mens van kleur bent, sta je altijd op scherp. Je geeft jezelf nooit helemaal bloot, omdat je het gevoel hebt dat je er niet bij hoort.

 

Ik wil dat mijn gasten zich gewaardeerd voelen, alsof ze bij de familie horen. Als ik zelf ergens te gast ben, wil ik dat ook. Ik heb op mijn reizen hele goede ervaringen gehad, zoals lange gesprekken met andere hosts over onze ervaringen. Mijn eerste ervaring als Airbnb-gast was in Parijs. Ik trof een leuke host en op haar verzoek hadden we al contact voordat ik daar aankwam. Maar in deze tijden kan reizen soms eng zijn. Er is een tijd geweest dat reizigers een 'Green Book' moesten raadplegen om te zien waar ze welkom waren. Tegenwoordig is het vooral belangrijk dat gasten zich veilig voelen in een huiselijke omgeving, en dat hosts zich veilig genoeg voelen om dat aan hun gasten te bieden. Inclusiviteit is essentieel om een onvergetelijke ervaring te creëren. Persoonlijke interactie moet dé reden zijn voor Airbnb-reserveringen.

 

  • Vertel eens iets leuks over jezelf. 

Hmmm. Even denken.

Persoonlijk: ik heb een gemengd huwelijk: Ik ben zelf Star Trek-fan, terwijl mijn man van Star Wars houdt. En toch gaat het goed.

Niet-persoonlijk: ik heb geleerd dat de magnetische noordpool op aarde zich elk jaar een stukje verplaatst. Wetenschappers denken dat de noordpool over een paar duizend jaar van plek is gewisseld met de magnetische zuidpool. Hoe weten we dat? Omdat de polen op de zon om de elf jaar van plaats wisselen.

 

  • Wat is je droomvakantie?  

Die heb ik denk ik al gehad. Ik reis veel, zowel voor mijn werk als privé. Een tijd geleden was ik een week in een kasteel bij Edinburgh, waar ik met uilen en valken mocht werken. Vorig jaar moest ik in Ierland zijn voor een lezing, maar toen ben ik eerst naar Londen gegaan en daarvandaan ben ik met de trein en de veerboot verder gereisd naar Dublin. Ik ben op meerdere eilanden van Hawaï geweest en heb een cruise naar Alaska gemaakt. Ik heb in een prachtig oud stadje twee uur ten noorden van Rome gezeten en heb over de Ramblas in Barcelona gelopen. En Parijs natuurlijk. In het Louvre kun je dágenlang rondzwerven. Ik denk dat de volgende reis naar Nieuw-Zeeland gaat. Ik had daar dit jaar voor mijn werk moeten zijn, maar dat ging niet door vanwege de pandemie. Eigenlijk was elke vakantie mijn droomvakantie. Je moet er tenslotte zelf iets moois van maken.

 

  • Wil je nog iets anders delen met de andere hosts?

Als je een bepaalde droom of passie hebt, ga er dan voor. Al doende kom je er vanzelf wel. Laat je nooit door anderen wijsmaken dat je iets niet kunt of moet doen. 

 

Airbnb is hard werken. Vaak krijg je geweldige gasten over de vloer, maar er zijn er altijd een paar die... nou ja... beter naar een hotel hadden kunnen gaan. Maar het allerbeste van Airbnb zijn die paar pareltjes van gasten waarmee je echt bevriend raakt. Ik vraag gasten altijd of ze iets in mijn gastenboek willen schrijven. Dat is dan ook een dik boekwerk. Door al die berichtjes te lezen, wordt het communitygevoel nog sterker. Nieuwe gasten zien dan ook hoe hun voorgangers het verblijf hebben ervaren. Het is hard werken, dat klopt, maar als je het goed doet, haal je er ontzettend veel voldoening uit.

 

Zie hier het originele bericht.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf