Op welke evenementen bereid jij je dit jaar voor?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Op welke evenementen bereid jij je dit jaar voor?

Welke_evenementen_bereid_jij_je_op_voor.jpg

 

Hoi allemaal!

 

Met carnaval op vele plaatsen net achter de rug en onze boerenkiel en hoofdtooi weer in de kast, is het een goede tijd om even stil te staan en na te denken over de komende maanden.

 

Nederland staat namelijk bekend als festival land, waar ze in de warmere maanden als paddestoelen uit de grond schieten. En Nederland niet als enige; onze Belgische buren weten ook zeker hoe je een feestje moet vieren, en op de Caribische Eilanden en in Suriname kunnen ze er ook wat van! Denk bijvoorbeeld aan Zomercarnaval, de Gentse Feesten, Koningsdag, Curaçao Master, Amsterdam Pride, Keukenhof, Moengo Festival… Kortom, er is genoeg te beleven!

 

Op welke evenementen bereid jij je dit jaar voor? Welke evenementen zijn er bij jou in de buurt die veel gasten aantrekken, en wat is je strategie erachter? Gooi je je prijzen omhoog of omlaag, en probeer je deze gasten aan te trekken of juist te vermijden?

 

Laat het weten in de antwoorden en ik kijk uit naar jullie mening hierover!

 

Groetjes,

Sybe

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Goed dat je het zegt. Normaal houd ik niet zoveel rekening met evenementen, alleen met de vakanties. Zo kijk ik wel naar feestdagen en dan ook in Duitsland waarbij 1 mei bijvoorbeeld een belangrijke vrije dag is. 

nu ga ik eens kijken wanneer de F1 is want die was vorig jaar ook snel vol ( terwijl ik van te voren niet na had gedacht over de datum) 

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo @Sybe @Kirsten266 

 

In tegenstelling tot andere jaren waarin ik dat meestal vergat totdat ik boekingen kreeg ben ik nu wel voorbereid op de festivals bij mij in de buurt (Opwekking, Defqon1, Lowlands), ik heb een minimum van 2 nachten ingesteld voor die weekends, zodat ik niet drie keer achter elkaar de kamer weer moet voorbereiden op nieuwe gasten. 

Voor één van de festivals heeft het al gewerkt!

 

Groetjes    Barbera

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Barbera0 Fantastisch, altijd fijn om goed voorbereid te zijn en slim van de minimum nachten! 😃

 

Merk je dat dit soort festivals veel potentiële gasten aantrekken? En wat voor tips zou je hebben voor andere verhuurders uit bijvoorbeeld de regio Landgraaf die ook met veel festivals te maken krijgen, of wat zouden ze van deze gasten kunnen verwachten?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Sybe : 

Ja zeker, dit soort festivals trekt voor mijn kamer de mensen die geen zin meer hebben in verblijven in een tentje op het festival terrein maar die liever weg van de herrie (die meestal dag en nacht doorgaat) comfortabel in een normaal bed verblijven.

In mijn ervaring zijn het meestal aardige mensen die goeie zin hebben en genieten van zo'n festival en die eigenlijk alleen maar slapen en ontbijten bij mij, en die echt rekening met me houden als ze laat thuiskomen.

 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Barbera0 Dat is zeker fijn, ik kan me goed voorstellen dat andere hosts bang zijn dat dit soort gasten problemen met zich mee brengen aangezien de voornaamste reden voor hun reis natuurlijk het festival zelf is (en misschien nemen ze dan wel een stukje festival mee naar de Airbnb). Maar het is goed om te horen dat ook deze gasten gewoon respectvol blijven, een goede reden niet om deze gasten te vermijden maar om ze aan te trekken! Als de festivalgangers echt na het festival nog een feestje zouden willen maken zouden ze er denk ik juist voor kiezen om op de camping te "slapen".

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Sybe Bij ons om de hoek, letterlijk op fietsafstand komt binnenkort het jaarlijkse festival Wish Outdoor. Ik hou er in deze periode wel rekening mee dat ik geen feestende jongeren in de b&b krijg. Nu kreeg ik laatst een aanvraag van een jongen met 3 vrienden die inderdaad Wish Outdoor willen bezoeken. Maar deze jongen had ontzettend nette recensies en communiceerde keurig dus ik heb ze toegelaten. Ook komt er binnenkort een man met 3 van zijn vrienden die festivalbouwer is, o.a. voor wish. Maar hij schreef me nadrukkelijk dat hij zelf in Zweden ook een b&b runt en vroeg me zijn recensies te bekijken. Hij verzekerde me dat hij zeer netjes om zou gaan met ons huisje. Dussss, het is niet per definitie nee, maar ik kijk wel extra uit wie ik binnen haal.

 

Groetjes Loes

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Loes45 Het helpt enorm als je gasten zelf ook een Airbnb runnen, maar ik kan goed snappen dat je in deze tijd extra op je hoede bent! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf