Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten b...
Laatste reactie
Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten bewust voor 1 persoon boeken, en dan met meerdere willen komen. Ze...
Laatste reactie
Het huisje wat ik verhuur staat in mijn tuin. Ik heb een grote tuin, dus de gasten hebben hun eigen privacy. De wietlucht komt me tegemoet. In het huisje mag niet gerookt worden maar in het tuindeel waar de huurders mogen komen wel. De vraag is, moet ik dit accepteren? De huurders die ik nu heb, hebben 0 recensies. Welke rechten hebben huurders? Kan je drugsgebruik verbieden, inclusief softdrugs?
@Anneke94 volgens mij kun je dit verbieden in je huisregels.
Gasten moeten dit lezen en akkoord geven.
Voor nu zou ik de mensen gewoon aanspreken en uitleggen dat het ongewenst is. Mijn ervaring is dat mensen het wel begrijpen als je je bezwaren kenbaar maakt
@Anneke94 Mocht het nog niet in je huisregels staan, dan snel aanpassen.
Het brengt mij ook op (mijn) volgende vraag:
Wie heeft ervaring met de reactie van Airbnb als jouw gast(en) jouw huisregels overtreedt?
Welke rechten heb je dan als host?
Treedt Airbnb dan ook in contact met de huurder(s)?
Wie heeft ervaring met de reactie van Airbnb als jouw gast(en) jouw huisregels overtreedt?
Wie heeft ervaring met de situatie als jouw gast(en) met méér personen komen opdagen dan dat ervoor gereserveerd is?
Kun je je extra kosten in rekening brengen, en hoe doe je dat?
@Jelmont0 als je naar de gegevenspagina van de gast gaat dan kun je daar extra kosten in rekening brengen.
Toen een gast opeens zonder overleg op de stoep stond met een 5e gast heb ik deze 3 sterren gegeven voor huisregels. Ook heb ik het benoemd in mijn recensie.
@Jelmont0 @Anneke94 @Kirsten266 Het probleem is een beetje dat als je Airbnb inschakelt zij ook contact zullen leggen met de gast. Een beetje een gevalletje je moet bij de school directeur op kantoor komen, want de juf heeft gezegd dat je iets doet wat niet mag. Hoe reageer jij dan als leerling. Die juf is echt niet meer oké en iedere mede scholier die het wil weten krijgt het verhaal in geuren en kleuren. Zo zal je review er waarschijnlijk ook uit gaan zien daarna. Ik zou me afvragen hoe erg is het? Als ze wiet gerookt hebben zijn ze in ieder geval lekker rustig. Wij hadden hier onlangs ook een stel wat heel lief vroeg of ze op het terras mochten roken, want zo af en toe rookte ze een sigaretje ... waarop ik dacht ja ja die af en toe sigaretjes die ken ik dat zijn van die lange waar een luchtje aan zit 🙂 en waar je heeeeeel rustig van wordt .... Ik heb gezegd joh prima. gooi de peuken daarna even in de grijze container en niet binnen in het huisje weg, want anders ruikt het hele huisje erna. Dat was prima zeiden ze en dat hebben ze ook gedaan. Door het er over te hebben kan je het in banen leiden en is er eigenlijk geen probleem.
Ze roken buiten, wat is er aan de hand en waar zitten de extra kosten in.
Het geval van Kirsten vind ik een ander verhaal. Dat is inderdaad de regels overtreden en extra kosten voor de host en dat mag een gast best weten dat ie dat niet moet doen, tenzij hij bereid is om voor kosten op te draaien. En dat heb ik ook in mijn huisregels staan als laatste huisregel. nl: In the Shepherd's hut is alles verboden wat in Nederland niet mag. Doe je het wel dan hanteren we het moto " you do the crime, you do the time' en alle boetes en kosten zijn voor jezelf.
Ik hoop dat je er wat mee kunt