Meerdere bijna identieke kamers rouleren

Opgelost!

Meerdere bijna identieke kamers rouleren

Beste allemaal,

 

Over een poosje wil ik een aantal kamers op Airbnb plaatsen. Je kan ze zien als bijna identieke hotelkamers. Ik wil graag qua verhuur en schoonmaak flexibel blijven, dus het leek mij handig is ik kamers kan aanwijzen aan de gast op het laatste moment. De gast zou dan bijvoorbeeld één van de 3 "Deluxe" kamers huren. Op voorhand is dus niet bekend welke van de 3 kamers dat wordt.

Ik zou dan bijvoorbeeld 3 advertenties kunnen maken waarbij ik foto's van alle 3 de kamers in één advertentie zet en ik in de tekst vermeld dat de gast één van deze 3 kamers toegewezen krijgt.

 

Zo kan ik makkelijker een kamer toewijzen die al klaar is. De gast kan sneller de kamer in en ik ben flexibeler met het schoonmaken van die andere kamers.

 

Kan dat en mag dat? Of moet een gast echt een vaste kamer boeken?

 

Groeten Henk

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk66 

Bij booking heb je hetzelfde probleem.
Ik ben overgegaan naar een property management systeem toen ik meerdere huizen ging verhuren.
Dan registreer je op 1 centrale plek de tarieven dit dan worden verstuurd naar de verschillende portals. Dit werkt momenteel bij Airbnb en Booking. Met VRBO zijn ze bezig
Ook het synchroniseren van de kalenders gaat dan automatisch. Dat werk voor heel veel portals
Je kunt ook combinaties maken:
- het huren van 1 kamer

- het huren van 2 kamers

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Henk66 ik zou de gok niet nemen en de gast gewoon laten boeken waar hij voor kiest. 

zelfs als een gast de kamer krijgt die hij boekt kan hij al klachten hebben. Ik zie al voor me dat er niet goed gelezen wordt (weinig gasten lezen goed en de hele advertentie) en teleurgesteld wordt. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk66 @Kirsten266 
Op zich lijkt het formeel niet zo'n groot probleem. Ook bij een hotel weet je niet van tevoren welke kamer je krijgt.
Het lijkt me wel ingewikkeld worden in je kalender. 
Stel je hebt 3 kamers: A,B,C
Kamer A wordt geboekt, de kalender geblokkeerd. Je doet de gasten echter in kamer B.
Dan wordt kamer B geboekt, die is immers vrij in de kalender. Maar daar kan de gast niet in, want de gast van kamer A slaapt daar al.
Dat wordt een steeds meer in elkaar draaiende Spagetti.

@Kirsten266 @Bob297 

 

 Beide bedankt voor deze stof tot nadenken. 👍🏻

 

Reviews (positief en  negatief) kunnen dan inderdaad gemixed raken. Dat is misschien wel een puntje.

 

De wirwar in de agenda is ook misschien lastig. Misschien kan ik vermelden dat in uiterste geval het voor kan komen dat de gast in een gelijksoortige kamer geplaatst wordt. Dit staat dan in de advertentie en daar gaan ze mee akkoord bij boeken. Gewoon niet te vaak laten gebeuren dus. 

 

Zal ook eens proberen te kijken  hoe dit bij Booking gaat. Dat gebruik ik (nog) niet.

Is er bij Airbnb een mogelijkheid om meerdere gelijke advertenties te synchroniseren qua prijzen en instellingen? Qua agenda weet ik dat dat kan. Administratief wil ik het wel een beetje gestroomlijnd houden, vooral als ik eventueel andere OTA's ga gebruiken.

 

 

 

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Henk66 

Bij booking heb je hetzelfde probleem.
Ik ben overgegaan naar een property management systeem toen ik meerdere huizen ging verhuren.
Dan registreer je op 1 centrale plek de tarieven dit dan worden verstuurd naar de verschillende portals. Dit werkt momenteel bij Airbnb en Booking. Met VRBO zijn ze bezig
Ook het synchroniseren van de kalenders gaat dan automatisch. Dat werk voor heel veel portals
Je kunt ook combinaties maken:
- het huren van 1 kamer

- het huren van 2 kamers

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf