Drug use guest

Drug use guest

In case you know (through neighbors and strong smell) that a guest is using drugs in your house (hard drugs not cannabis)  but is not violating house rules yet/directly how should you approach a situation like this? 

2 Antwoorden 2
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Gewoon met gezond verstand de huurders aanspreken. 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Rob9677 In mijn geval is het tegen de huisregels in. Mijn laatste huisregel is heel simpel. Alles wat in Nederland verboden is mag ook hier niet. M.a.w. ik rapporteer hem bij Airbnb en vertel hem dit als hij weer nuchter is. Het risico dat mijn buren het rapporteren en daarmee mijn Airbnb wordt gesloten is mij te groot. Op het moment dat de gast weer nuchter is ga ik met in gesprek en heeft de gast twee keuzes. Namelijk hij doet het niet weer of hij kan zijn spullen pakken en vertrekken (en de resterende nachten betaal ik hem terug) Harddrugs is een no go area! Mensen die harddrugs gebruiken zijn ook volledig onbetrouwbaar in hun handelen. En als iemand zichzelf kapot wil maken dan wil ik op geen enkele manier daarin faciliteren. Ik heb met deze doelgroep gewerkt en duidelijkheid is het enige wat eventueel kan werken. Gebruikt hij weer dan bel ik de politie om hem eruit te zetten en ook dat communiceer ik naar zowel de gast als Airbnb. Ik wacht niet op security officers van Airbnb of telefoontjes of andere zielige verhalen. In het geval van harddrugs ben ik erg hard en crystal clear en beide termen zijn hun wel bekend. 😎

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf