Wat echt contact teweegbrengt

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat echt contact teweegbrengt

Screenshot 2023-12-19 at 13.38.15.png

 

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheidHet oorspronkelijke artikel is door  @Dolly36 in de Engelstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het event kun je hier vinden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheid

Sinds ik via Airbnb actief ben als host, heb ik ontdekt wat echt contact met je doet. Daar heb ik drie mooie voorbeelden van.

In onze accommodatie in Florida hadden we een week of zes een stel uit Duitsland te gast. Het klikte meteen, dus het was een leuke tijd. Na hun vertrek hielden ze contact en stuurden ze foto’s van hun avonturen in de Verenigde Staten. Ik vind het lastig om de juiste woorden te vinden, maar ik was echt ontroerd toen ik de foto’s van hun verloving kreeg. 

 

Een andere gast kwam uit Californië en verbleef tijdelijk bij ons vanwege zijn nieuwe baan. Hij kende hier nog helemaal niemand. Daarom nodigden we hem uit als we iets speciaals te vieren hadden of met het hele gezin aten. Hij heeft het er nu nog over wat het met hem deed om in ons gezin te worden opgenomen. Daardoor viel de verhuizing naar deze nieuwe omgeving hem veel minder zwaar.


De derde gast kwam uit India en verbleef bij ons vanwege zijn co-schappen. Hij vertelde ons dat hij gebukt ging onder de hoge verwachtingen van zijn familie: hij moest en zou arts worden. Op een avond vertelde hij dat hij veel onvoldoendes haalde, erover dacht om het bijltje erbij neer te gooien en vanwege zijn slechte cijfers misschien zelfs gedwongen zou moeten stoppen met zijn studie. We lieten hem zijn hele verhaal doen en praatten toen op hem in om toch dat laatste examen te doen. Hij was er immers bijna. De dag van het examen was voor ons een emotionele achtbaan. We waren heel nerveus, alsof het om ons eigen kind ging. Hij haalde het gelukkig, en dat hebben we samen gevierd. Toen hij eenmaal was afgestudeerd, vertelde hij dat zijn verblijf bij ons daar een groot aandeel in heeft gehad.

 

Verhuren is veel meer dan alleen een accommodatie aanbieden. Het gaat erom dat gasten zich welkom en op hun gemak voelen, ook als ze heel ver van huis zijn. Wanneer je een band met je gasten opbouwt, voelen die zich minder eenzaam. Na afloop van hun verblijf hebben ze niet alleen herinneringen aan de plek waar ze zijn geweest, maar ook aan de mensen die ze onderweg hebben ontmoet. 

 

Het contact dat je als host met je gasten hebt, geeft enorm veel voldoening. Ik ben zelf niet gaan verhuren om nieuwe mensen te leren kennen, maar tegenwoordig koester ik dit soort momenten en pluk ik de onverwachte vruchten ervan. Volgens mij is de wisselwerking tussen de host en de gast – en het positieve effect daarvan op elkaars leven – de ware magie van Airbnb. 


Als host kun je door echt contact met je gasten iets positiefs in hun leven teweegbrengen. Door er te zijn voor je gasten en de mensen om je heen kun je ervoor zorgen dat ze zich wat minder eenzaam voelen.

Hoe maak jij contact met je gasten? En hoe bouw je daarna een band op?

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf