bezetting in onze accomodatie's via airB&B erg laag we willen af van BC maar krijgen bij hun redelijk veel boekingen, heeft iemand tip or tricks voor ons?

Louis2747
Level 1
Domburg, Suriname

bezetting in onze accomodatie's via airB&B erg laag we willen af van BC maar krijgen bij hun redelijk veel boekingen, heeft iemand tip or tricks voor ons?

beste collega,s

 

wij  hebben 2 accommodaties in de verhuur op verschillende boekingssites waaronder airb&b helaas krijgen we weinig tot bijna geen boekingen via hier, de meeste komen van BC waar we eigenlijk vanaf willen maar niet kunnen door deze reden, zijn er tips of tricks die kunnen helpen, kunnen we bijvoorbeeld er voor zorgen bovenaan te staan bij zoektochten van gasten, zijn er verbeteringen aan onze site op dit medium, graag horen we jullie ervaring

alvast bedankt louis en ferry van tropical appartement tiny house suriname

7 Antwoorden 7
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Louis2747 het helpt vaak om je advertentie aan te passen en wat met je prijzen te spelen ( ookal is het maar een euro). 
door je foto’s en tekst aan te passen wordt je advertentie weer sneller gevonden

 

succes met verhuren!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Louis2747 @Kirsten266 


Waarom wil je van Booking.com (BC) af?
Is het omdat ze de betalingen niet faciliteren?
Dat probleem heb ik ook op Curaçao. Gasten betalen daar direct aan mij. Ik heb een sjabloon gemaakt dat ik meteen als reactie op de reservering op de BC-website plaats.

In het sjabloon staat dat gasten 25% direct moeten betalen en 75% 60 dagen voor aankomst. Dit helpt om meteen serieuze boekingen van minder serieuze te scheiden.

Bij mij zijn de boekingen via Airbnb ook aanzienlijk afgenomen, terwijl ik via BC juist meer boekingen krijg.

Je zou ook alternatieven zoals Micazu of VRBO kunnen proberen.


De afname geldt overigens ook voor mijn appartement in Nederland. Opmerkelijk genoeg zie ik daar ook een verschuiving van Airbnb naar BC.
Het zou me niet verbazen als de zoekfunctie van BC daarbij een rol speelt.


Ik heb in augustus 9 dagen door Zuid-Duitsland gereisd en had nog een tegoedbon van Airbnb. Tijdens het zoeken naar accommodaties viel me op dat BC veel gebruiksvriendelijker is dan Airbnb, vooral als je naar een specifieke plaats of de directe omgeving zoekt.
daardoor heb ik altijd via BC geboekt

Louis2747
Level 1
Domburg, Suriname

We krijgen redelijk veel van bc maar ook heel veel fake boekingen die vervolgens de kalender bezetten al diverse foefjes uitgeprobeerd om dit te voorkomen, wij laten de betaling via ons lopen bij aankomst, als we een boeking niet vertrouwen sturen we via PayPal een betaal link van 25% van de boekingssom, via Airbnb alleen goede ervaringen tot op heden, lees veel drama gedoe met betaling van bc aan de ondernemer

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Louis2747 

Suggestie:
Stuur op de dag van de boeking via de website van Booking.com een bericht (daar heb ik een standaard sjabloon voor gemaakt) waarin je aangeeft dat binnen vier dagen 25% van het totale bedrag betaald moet worden, ook als je vertrouwen hebt in de gast. Dit kan via PayPal (wat hoge kosten met zich meebrengt) of via een bankoverschrijving. Houd er rekening mee dat een betaling via PayPal door de gast kan worden teruggedraaid.


Mijn ervaring is dat je door binnen vier dagen om betaling te vragen direct kunt inschatten hoe serieus de boeking is. Vermeld dit duidelijk in de voorwaarden die je op Booking.com publiceert. In mijn voorwaarden staat zelfs dat ik 100% van het bedrag bij reservering kan vragen, hoewel ik dat in de praktijk niet doe.


Als de betaling na drie dagen nog niet is ontvangen, stuur ik een herinneringsbericht (ook via sjabloon) waarin staat dat de volgende dag de laatste betalingsdag is en dat de reservering zal worden geannuleerd bij het uitblijven van betaling. Dit alles uiteraard in vriendelijke bewoordingen.

Indien op de vierde dag nog steeds niet is betaald, annuleer ik de boeking wegens niet-betaling en komt de kalender weer vrij.

PS: toevallig kreeg ik gisteren een reservering via booking.com van gasten uit Suriname die in één van onze villa's in Curacao willen verblijven.
Dat is Karma 🙂

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Louis2747 het helpt ook om iedere dag een dagje erbij open te zetten in je kalender bij airbnb. 
maar ook wij ervaren een afname in boekingen via airbnb. We hebben het huisje ook staan op natuurhuisjes, maar dat is echt mondjes maat met boekingen. 
wij overwegen juist booking.com erbij te doen. Maar Airbnb heeft mega de voorkeur vanwege het goede platform. Het zou heeeeeeel fijn zijn als ze de rare capriolen van het zoeken terug zouden draaien. Niet iedereen heeft nl een onderzeeër in zijn achtertuin als airbnb 🤣🤣🤣

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 @Louis2747 
De zoekmachine van Airbnb is waardeloos, is onze ervaring na onze vakantie in Zuid Duisland.
Bij zoeken via airbnb kregen we veel te veel irrelevante zoek uitkomsten
Ik heb dat toch geprobeerd, omdat we nog een tegoedbon hadden.
Die (poging tot boeking) die ik gedaan heb, werd ook nog een keer afgewezen door de host. Dat werkt niet bij het doen van een reservering op korte termijn.
De zoekmachine van booking.com geeft veel betere uitkomsten. Het is me nu helemaal duidelijk geworden waardoor het aantal boekingen via airbnb sterk is afgenomen en het aantal reserveringen via booking.com sterk is toegenomen.

Thembelihle1
Level 2
Cape Town, South Africa

@Louis2747 
These days, Airbnb success isn't just about pretty photos and design. It's crucial to focus on optimization for search and ranking. Exceptional guest reviews are also key ... and you can only achieve that by being an exceptional host who genuinely cares about your guests and treats them as valued clients.
Additionally, there are advantages to focusing on Airbnb exclusively instead of spreading yourself thin over multiple platforms. By concentrating your efforts on Airbnb, you can better optimize your listing and improve your ranking. You can also focus on driving traffic from other sources, such as social media or your own website, directly to your Airbnb profile to increase visibility and bookings. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf