@Sarah977
Som jag skrev så hade de frågat om extra filtar och kuddar innan de anlände. Det fick mej att lägga ihop 1 och 1 och därför frågade jag. Jag ville ju vara säker på att de bara skulle vara bokat antal och inte fler. Det kunde ju vara så att bil nr två bara skulle hälsa på och sen åka till sitt boende.
Jag är ny som Airbnb värd och vill inte gärna vara den otrevliga typen som skickar iväg dem. Vi har möjlighet att ta emot fler än 4 personer, med tillägg per person och natt. Det framgår när man bokar. Hade vi inte haft det så hade det naturligtvis varit en annan sak, även om jag försökt att lösa det.
Efter att jag skickat ut mitt meddelande här så tog jag en "promenad" och då var bil nr två fortfarande kvar och två personer var ute och rökte, så då gick jag dit igen och vi löste det hela. I god ton.
Kan man vara smidig så ska man väl vara det?! Sen är det upp till gästerna att få dåligt samvete för att de inte spelade med öppna kort. Så tänker jag. Hade de försökt ljuga när jag gick fram på min till dem så hade jag inte accepterat det. Men de var väldigt vänliga och då ansåg jag att problemet var löst.