Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Hallo! Wij verhuren in vakantie periode van vrijdag tot vrijdag. Nu is het zo dat mensen bijvoorbeeld de week ervoor boeken (geen restricties ivm aankomst en vertrekdagen) en dan kunnen ze volgens de instellingen wel tot bijvoorbeeld zondag boeken, maar dan is het voor ons onmogelijk om de hele vakantieweek die daarop volgt te verhuren. Hoe kan ik instellen dat ze bij bepaalde weken, voor een vakantieperiode uiterlijk vrijdag uitgechecked moeten zijn? Ik ben geen professional, dus een professional account aanmaken lijkt me geen goed idee. Wie kan me helpen? Bedankt alvast voor de tips! Een fijne dag!
Dan zul je een ruleset moeten aanmaken voor die periode (kan alleen in de multikalender), en aangeven dat alleen op bepaald dagen in/uitgechecked kan worden, met een bepaald min/max. verblijf. Ik had net soortgeijke vraag beantwoord op Engelstalige community, dus dezelfde afbeelding (schermafdruk) hieronder toegevoegd:
Hi @Emiel1,
Ik had onlangs ook al de Multikalender ingeschakeld (Ondanks dat wij maar 1 advertentie hebben).
Kennelijk is dit 1 van de nieuwe bijkomende voordelen van de Superhost Status.
Ik heb deze optie ingeschakeld: Met name in verband met het beschikbaar krijgen van die regelsets.
Als je die Multikalender eenmaal ingeschakeld hebt, dan kun je hem kennelijk niet meer uitschakelen?
En ook vraag ik me af, wat er gebeurd met bestaande regelsets. Op het moment dat je Superhost Status afgenomen wordt, en je bent geen Multilisting host?
Want dat zou impliceren, dat je die regelsets dan ook niet meer uit kunt schakelen, of iets dergelijks.
In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal er eens voorzichtig mee gaan spelen.
Want je kunt het met deze regelsets en de overige prijsinstellingen van Airbnb, volgens mij: ongelofelijk complex maken.
En als ik 1 ding wel geleerd heb met Airbnb. Dan is het wel dat complexiteit niet echt hand-in-hand gaat met het Airbnb platform zelf.
Ik ben niet altijd op zoek naar de hoogste prijs, maar wel naar de hoogst mogelijke bezetting (aansluitende boekingen).
Immers een paar ‘weesnachten’ in het hoogseizoen kosten veel meer dan het behalen van die laatste paar Euro per nacht.
Wij doen het best aardig (al zeg ik het zelf). Maar het is nu ook weer niet zo: Dat er volop gasten staan te dringen aan de deur om te boeken 😄
Hallo @Cor3 ,
Ja, je kunt het ook weer uitschakelen. In je account staat een link onder "instellingen" (Zie schermafdruk). Weet niet of het werkt, want heb nog nooit geprobeerd (en ook geen behoefte aan, want die multicalender is best handig, zeker met meerdere advertenties !).
Ik denk wanneer het niet meer beschikbaar is, de regelsets gewoon meteen verdwenen zijn en je alleen nog de standaard functies hebt. Overigens als kalender te complex gemaakt wordt, verlies je al snel het overzicht. Meest gemaakte fout is dat mensen denken dat een ruleset ook werkt als een "muur" rondom en bepaalde periode. Voorbeeld: wie standaard 4 nachten als minimum heeft ingesteld en vervolgens een ruleset maakt voor minimaal 7 nachten, met checkin/out alleen op zaterdag of zondag , deze vervolgens koppelt aan periode 2-24 februari 2019 , moet niet raar opkijken dat iemand boekt op 1 februari voor gewoon 4 of een willekeurig aantal meer nachten. De software kijkt alleen naar de settings die gelden op de check-in datum, en kijkt niet naar de periode die erop volgt.
Met vriendelijke groeten,
Emiel
Hi @Emiel1,
Ah, hebben ze deze functie (dit knopje) daar verstopt (In je profielinstellingen)!
Ook niet echt 100% intuïtief. Want ik had hem dus in mijn dashboard aangezet 😄
En dat bedoel ik dus met complexiteit.
Als ik bepaalde instellingen maak, dan controleer ik mezelf altijd.
Zodat ik zeker weet dat het goed staat.
Met alle mogelijkheden die je tegenwoordig hebt. Is het niet zo heel moeilijk om jezelf soms 'buitenspel' te zetten.
En ik lees dan ook regelmatig, dat dit ook nogal eens gebeurd bij sommige verhuurders.
Of dat soms niet gewenste boekingen toch binnen komen.
Bij advertenties, reisduur, "voeg aangepaste regel toe voor seizoenen ....
kun je een regel opstellen