Dagen blokkeren (reserveren) i.v.m. aanvraag door gast lukt meestal niet

Opgelost!
Edward329
Level 2
Alphen aan den Rijn, NL

Dagen blokkeren (reserveren) i.v.m. aanvraag door gast lukt meestal niet

Beste community-leden,

 

Wij hebben een advertentie en 'direct boeken' staat ingeschakeld. De meeste gasten maken hier gebruik van, maar met enige regelmaat stellen potentiële gasten eerst een paar vragen. Dan wil ik de dagen waarom het gaat graag 24 uur voor ze vastzetten. De website van Airbnb geeft daar een optie voor ('Vooraf accepteren'), maar meestal is dat niet zichtbaar in de agenda. En ik heb inmiddels meegemaakt dat andere mensen direct over de dagen heen boeken. Blijkbaar zijn deze dagen dus niet geblokkeerd.

 

Vanmiddag heb ik iemand ook een 'Speciale offer' gestuurd (een aantal dagen voor een bepaald tarief). Daar stond bij dat Airbnb deze dagen vasthoudt en dat de gast 24 uur heeft om te reageren. Dit lijkt ook niet te werken. De dagen staan gewoon open voor anderen.

 

Tot slot: ik heb de cache op mijn computer geleeg en ook via andere computers naar de kalender gekenen. Allemaal met hetzelfde resultaat.

 

Wie weet hoe ik voor een gast dagen kan reserveren zonder dat andere daar direct overheen boeken? Ik hoor graag van jullie.

 

Met hartelijke groet,

Edward

 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Edward329 

Zowel "vooraf accepteren" als "speciale aanbieding" houden geen data gereserveerd. Het idee erachter is dat meerdere adsp. gasten gelijktijdig "vooraf geaccepteerd kunnen zijn" cq "een speciale aanbieding hebben ontvangen". En wie dan het eerst komt, het eerst maalt. En komt er een "directe boeker" voor dezelfde data, dat vissen ze achter het net. Airbnb zegt ook dat men binnen 24 uur tot actie moet komen, maar zegt nergens dat de dagen vastgehouden worden. !

De enige mogelijkheid is dat je data zelf blokkeerd en afspreekt met de gast wanneer je ze weer vrijgeeft, zodat deze meteen kan boeken. Voorheen kwam het voor dat na verzending van een "speciale aanbieding" de data handmatig geblokkeerd werden door de verhuurder en dat dan de gast alsnog kon  boeken door de aanbieding te accepteren. Maar weet niet of dat nog steeds kan.

Met vriendelijke groet,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Edward329 

Zowel "vooraf accepteren" als "speciale aanbieding" houden geen data gereserveerd. Het idee erachter is dat meerdere adsp. gasten gelijktijdig "vooraf geaccepteerd kunnen zijn" cq "een speciale aanbieding hebben ontvangen". En wie dan het eerst komt, het eerst maalt. En komt er een "directe boeker" voor dezelfde data, dat vissen ze achter het net. Airbnb zegt ook dat men binnen 24 uur tot actie moet komen, maar zegt nergens dat de dagen vastgehouden worden. !

De enige mogelijkheid is dat je data zelf blokkeerd en afspreekt met de gast wanneer je ze weer vrijgeeft, zodat deze meteen kan boeken. Voorheen kwam het voor dat na verzending van een "speciale aanbieding" de data handmatig geblokkeerd werden door de verhuurder en dat dan de gast alsnog kon  boeken door de aanbieding te accepteren. Maar weet niet of dat nog steeds kan.

Met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf