Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Hallo, ik heb een merkwaardige aanvraag gekregen van iemand die mijn woning voor 5 weken wil huren, enfin het is een bedrijf dat een expat wil laten logeren, maar die zou ook zijn domicilie op dat adres willen zetten.
Dat ruikt naar fraude, maar ik kan niet direct inzien op welke manier dan.
ik weiger dit beter, niet?
Groeten, Thomas
Hi @Thomas1894,
Ik zou het je in ieder geval sterk afraden! Dat is ook wat ik al meerdere malen op de Engelstalige versie van de Community gelezen heb.
Helemaal voorkomen kun je het niet, denk ik.
Want ze kunnen gewoon naar de gemeente gaan, en zich op je adres in laten schrijven (maar misschien heb ik het verkeerd).
Want als een persoon zich op je adres inschrijft, dan gaat die ook meetellen voor allerlei zaken, zoals afvalheffing en OZB (en dat soort gerelateerde zaken. Tenminste zo zou dat in Nederland werken. Ik weet niet of dat in België ook zo is).
Daarbij komt nog de vraag: Hoe zorg je ervoor dat die persoon, zich dan bij vertrek ook weer uitschrijft?
Het is een zeer ongewoon verzoek, dus ik zou er niet gauw op ingaan.
Sowieso een slecht gevoel bij. En dan moet eigenlijk het standaard antwoord dus zijn: Nee.
Zeker als er geen opgaaf van reden verschaft wordt!
Dankjewel, ik heb er ook geen goed gevoel bij nee, het klinkt louche... stel dat ze ook een bankrekening openen, schulden maken.. en dan staat de deurwaarder daar ineens. Dat is tricky toch?
sowieso is dit heel erg tegen de geest van Airbnb, dus ik doe niet mee. Ik kreeg ook geen antwoord op mijn vraag naar verduidelijking, dus ik vermoed dat ze de hele buurt aan het spammen zijn in de hoop op succes. De aanvrager heeft ook nog geen enkele recensie, dus ja... heel louche
Je loopt ook het risico dat momenteel de verhuur van je woning door de gemeente "gedoogd" wordt. Of dat ze het niet weten.
Wanneer een huurder zich inschrijft dan is het opeens officieel. In sommige steden is de toestemming voor verhuur zelfs wijkgebonden
Hallo @Thomas1894, heb je nog van ze gehoord of zijn ze met de noorderzon verdwenen?
Dag Quincy, nee ik heb hen nogmaals gecontacteerd maar geen reactie meer gekregen. Nu, ik heb het bedrijfje even gegoogeld en ze lijken mij wel te goeder trouw. Ik vermoed dat ze niet bewust waren van het vreemde van hun vraag... en geen ervaring met airbnb dus..