My guest cancelled, cannot find his message to me

Debbie561
Level 2
Voorburg, The Netherlands

My guest cancelled, cannot find his message to me

I cannot find his message to me on Airbnb. Only in my mail. I also cannot reply on his message by mail.  Also cannot find any info about my guest to reach him. Is that normal?

Debbie

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Debbie561,

 

Dit is de Nederlandse community, dus je kunt je bericht hier ook in het Nederlands kwijt.

Vermoedelijk is het account van je gast verwijderd.

Ik zag (enigszins tot mijn verbazing) vandaag ook ineens een geannuleerde boeking in mijn reserveringen lijst staan.

Aangezien de naam van de gast me niets zij, heb ik maar op de knop berichten gedrukt (ook was merkwaardig genoeg de reserveringsdatum niet ingevuld).

En toen verscheen de melding: "Dit gesprek is niet meer beschikbaar omdat het account van XXX is verwijderd vanwege een schending van de Gebruiksvoorwaarden van Airbnb".

Ik heb ook echt nooit een bericht van deze persoon gezien.

Het is namelijk niet onbekend, dat na het opladen van een legitimatiebewijs. De software achter dit proces tot de conclusie komt, dat de desbetreffende persoon minderjarig is.

Wellicht dat bij jouw iets vergelijkbaars aan de hand is.

 

Anders dan kun je altijd nog Airbnb bellen (op: +31 20 52 22 333) met de vraag wat er nu precies aan de hand is, met deze boeking. Ze zullen je in die gevallen meestal niet alles kunnen en mogen vertellen. Maar dan weet je meestal wel iets meer.

 

Succes!

Debbie561
Level 2
Voorburg, The Netherlands

Hoi Cor,

Dank voor je response.

Via mijn computer heb ik wel zijn gegevens weten te vinden, maar verder niet zijn email of telefoonnummer. Het zou fijn zijn normaal met gasten te kunnen communiceren. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Debbie561,

 

Het zou me eigenlijk niet verbazen, als gasten tegenwoordig hun contact gegevens naderhand weer kunnen verbergen voor verhuurders.

Onlangs had ik namelijk ook iets vergelijkbaars (Telefoon nummer ook ineens niet meer beschikbaar).

Voor mij niet zo’n probleem, want de reservering was inmiddels voorbij.

 

Kun je de gast ook niet meer via het Airbnb messaging systeem benaderen (de Inbox)?

Ondanks dat het e-Mail adres niet meer weergegeven wordt.

Debbie561
Level 2
Voorburg, The Netherlands

Ja inderdaad. De enige mogelijkheid is via de inbox. Ik heb daar een bericht aan hem achtergelaten. Ook al zijn zijn berichten aan mij daarin niet te zien. Meer kan ik niet doen. 

Het verhaal is dat hij had afgezegd  vanwege een ongeluk van zijn vriendin die mee zou gaan. Dus daarop wilde ik antwoorden om Airbnb te benaderen voor een eventuele refund.  

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Debbie561,

 

Normaliter zouden je annuleringsvoorwaarden van kracht moeten zijn.

Echter, als hij succesvol een beroep heeft weten te doen op de ‘verzachtende omstandigheden’-clausule van Airbnb. Dan krijg jij geen geld.

Uit het annuleringsbericht zou dit ook moeten blijken.

 

Alleen zie ik dat je ervaringen organiseert.

En van de regels omtrent ervaringen, ben ik helaas niet goed op de hoogte.

Maar ik ga er eigenlijk van uit, dat die veel op de regels omtrent verhuren lijken.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf