Uitbetaling niet ontvangen

Lotte2
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Uitbetaling niet ontvangen

Hoi,

 

Mijn gasten zijn afgelopen woensdag ingecheckt en inmiddels ook weer uitgecheckt. Ik heb echter nog steeds geen betaling ontvangen en ook geen e-mail dat de betaling is vrijgegeven.

 

In de airbnb helpdesk staat dat de betalingen 24 uur na inchecken worden vrijgegegeven, maar ik ben inmiddels al bijna een week verder en heb nog niets ontvangen.

 

Weet iemand hoe dit kan komen of hoe ik hierover contact kan opnemen met Airbnb?

 

Groet,

Lotte 

22 Antwoorden 22
Nathan-and-Lien0
Level 2
Bruges, BE

Wij hebben hetzelfde probleem hier, een uitbetaling van 6 dagen geleden die nog niet binnen is... ik vind ook nergens een nummer van airbnb, het 020-nummer dat hier in de feed stond, is niet 'onbestaand', dus ik weet niet goed hoe ik het moet oplossen. De betalingen die erna kwamen zijn ondertussen wel ontvangen, dus het is niet dat de feestdagen er voor iets tussenzitten... 

AnneMarie35
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi,

 

 

Waar kan ik een telefoonnummer van Airbnb vinden om contact op te nemen?

De uitbetaling van inmiddels twee weken geleden is nog niet voldaan en ik heb ik ook geen email van de uitbetaling ontvangen.

 

 

Groet,

 

Anne Marie

Burak11
Level 2
Utrecht, Netherlands

Hello, Good afternoon My guest arrived yesterday They already check inn. But i havent recieve any email about the payment.

 

could you Please let me know! Is there any problem?

 

burak

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Burak11,

 

Usually it takes more than 24 hours after regular Check-In, before you receive the e-mail about the release of the payment.

And then it isually takes another working day, before you receive the amount in your bank-account (When that is your payment method).

As you already have quite a number of reviews, this should not be a surprise to you?

 

Ps.

This is not Airbnb, but it is the Community (Other Airbnb Users)!

Jurjen1
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hello Everybody,

 

I rent out my apartment in Amsterdam, the Netherlands.

 

On Dec 30th, 2018 I checked in my guests, usually payment would have been made on Dec 31st, but I have been waiting for payout for 10 days now and still no funds have been received.

 

I left numerous messages, called the helpdesk 4 times (once every day for the last 4 days), but no news or solution whatsoever.

 

In one of the calls one of the agents told me AirBNB switched payment platforms and therefor they got behind on their payouts, but that was (supposedly) resolved Jan 3rd, 2019 (now 1 week ago).

 

Any of you guys in the Netherlands experience the same? And if you have in the past, did you ever find out what the issue was?

 

Thx for the help.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jurjen0

No, I do not have the same experience. I had guests renting december23-29 and guests dec 30-Jan 7.

In both cases I have reveived the payments rather quickly.

Dominique857
Level 1
Eijsden, Netherlands

Hallo, ook ik krijg geen betaling van mijn laatste gasten. Betaling afgerond staat bij Airbnb. Bel met uw bank is advies maar ik werk zelf bij mijn bank. De ontvanger kan niks doen. Het geld komt binnen of niet. De bank kan hier geen rol in spelen. Eerder waren de betalingen binnen 2 dagen binnen inclusief de mail als bevestiging van overboeking door airbnb. Ditmaal geen mail en geen geld.

 

Geen antwoord op mijn mail naar airbnb, telefonisch iemand van de helpdesk gesproken. Ziu mij een mail sturen met de oplossing. Niets ontvangen.

zo frustrerend! Is het dit probleem uiteindelijk wel bij jullie opgelost?

 

Bedankt voor de reactie.

 

mvg Dominique

Wendy492
Level 1
Haarlem, Netherlands

Hier precies hetzelfde probleem. Gasten verbleven 31 mei tot 4 juni en nog steeds geen betaling ontvangen. Terwijl ik die van de daarop volgende gast al wel gehad heb. Bank kan er uiteraard niets aan doen... Toch nog maar een keer Airbnb mailen denk ik. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf