Uploaden ID

J64
Level 3

Uploaden ID

Al meerdere keren heb ik geprobeerd mijn ID te uploaden.

 

Eerst had ik een ID met de tekst copy erop geupload, wat helaas niet geaccepteerd werd door Airbnb.

 

Nu heb ik een volledig zichtbare ID geupload en lijkt het systeem de ID te accepteren, maar vervolgens zie ik na een minuut toch weer de 'indien-button' verschijnen bij het menu 'vertrouwen en verificatie'.

 

Ik word er niet goed van, dit systeem van verificatie. Het lijkt gewoon onmogelijk!

Iemand die kan helpen?

52 Antwoorden 52
Lucienne9
Level 1
Wageningen, Netherlands

ik heb hetzelfde probleem. een superscherpe foto van ID, alleen BSN (op 2 plekken) afgedekt en het wordt nog niet geaccepteerd. Ongelooflijk.

Lucienne9
Level 1
Wageningen, Netherlands

en nergens waar je bij airbnb zelf om opheldering kunt vragen. :-(((((

Lucienne9
Level 1
Wageningen, Netherlands

Hoi J.

En is het je inmiddels gelukt?

Bij mij inmiddels wel, niet met het paspoort maar met het rijbewijs en uiteindelijk via de airbnb app.

Ergens wordt gemeld, dat de foto niet overbelicht mag zijn, dus maar eens bij 'zacht' licht geprobeerd.

Pfffff.

 

n.b. ik vraag me af of veel mensen weten, dat je bij het paspoort op 2 plaatsen je bsn moet afschermen, de 2e plek is in de onderste regel waar allerlei gegevens achter elkaar geplakt zijn, incl. geb.datum en dus de bsn.

airbnb heeft dat niet duidelijk vermeld.

 

Succes

Lieke0
Level 1
Netherlands

Dag, ik ben sinds enkele dagen bezig om mijn id te uploaden naar airbnb. Heb van alles geprobeerd. Rijbewijs’ paspoort en ook via diverse apparaten zoals ipad’ iphoné, pc . Niets lukt. Inmiddels via helpdesk diverse tips gehad’ zoals foto uploaden via de kopie id app van de rijksoverheid, ook dat wordt niet geaccepteerd. Het is toch te zot voor woorden dat dit zo ingewikkeld is. Ik ben naast huurder ook verhuurder en maak me ernstige zorgen over de ellende die de verificatie met zich meebrengt. Ik ben niet tegen verificatie maar begrijp niet dat het systeem van toezenden zo idioot werkt. Heeft iemand een suggestie? Dank alvast, Lieke

Ton-and-Marinka0
Level 2
Rockanje, Netherlands

Dag Lieke, wij kampen momenteel met hetzelfde probleem, wat wij ook proberen, rijbewijs en/of paspoort van mij, daarna die van mijn man, niets lukt, steeds maar weer die foutmelding van AirBnb. Omdat wij verhuurders zijn, worden we nu ook niet uitbetaald door AirBnb, dit kan tochniet? Ben erg benieuwd of het jullie inmiddels wel gelukt is om door te komen, tips? Mvgr., Marinka

 

Inderdaad te zot voor woorden, ik wil volgendeweek 1overnachting boeken en ben een hele middag bezig geweest met mijn rijbewijs, via een app van de Rijksoverheid om een veilige kopie te maken, vervolgens zelf een kopie gemaakt maar word nog steeds niet geaccepteerd zodat ik mijn boeking niet af kan ronden. Vandaag weer geprobeerd heb er hoofdpijn van bah, lekker dan Airbnb!!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carla643,

 

Ik zie dat je profiel foto een schaduwkant en een belichte kant van je gezicht heeft.

Dus even een goed belichte (en enigszins gelijkende) selfie opladen, als (hoofd-)profiel foto.

Gevolgd door het opladen van je rijbewijs.

 

En het gaat (nagenoeg geheid) direct goed.

 

De software gebruikt gezichtsherkenning, en heeft dus moeite met donkere delen in een foto.

Ook zorgen dat je gehele hoofd op de foto staat!

 

Succes!

Sorry maar ik weet genoeg, even googelen!

https://www.classity.nl/beveiligingsnieuws/airbnb-identiteitsdiefstal-privacy-issue

 

Ik heb ook al verschillende profielfoto’s geprobeerd!

En ik geef niet alles prijs tenminste geen kopie zonder mijn bsn onleesbaar te maken en er op te schrijven waar het voor is en dat accepteert Airbnb niet!

jammer maar dan haak ik af!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carla643,

 

Het artikel, waar je aan refereert is deels ‘fake’ nieuws.

Ook ik heb mijn paspoort opgeladen, en alvorens ik dat deed. Heb ik netjes mijn BSN afgeschermd. En het opladen verliep nadien geheel zonder problemen.

 

Of je een ID op moeten laden, wordt veelal niet door Airbnb vereist. Maar is een instelling van de desbetreffende verhuurder. Die kan dat namelijk als vereiste instellen (volgens mij alleen in combinatie met Direct Reserveren).

 

Ik weet verder niet of een toevoeging van bijvoorbeeld: Specimen. Ook resulteert in het afkeuren van een dergelijk identiteitsbewijs.

 

Uiteraard is het aan jezelf de keus, waar je akkoord mee wenst te gaan. En of je een bepaalde service wilt gebruiken of niet 😄

Ik heb het weer geprobeerd met een andere profielfoto maar het uploaden van mijn rijbewijs is voor de zoveelste keer mislukt! Dus blijkbaar willen ze mij niet!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carla643,

 

Ik zie dat je je profiel foto inmiddels veranderd hebt. Hij is helaas wel een beetje aan de donkere kant. Dus wellicht dat dit er ook nog iets mee te maken heeft.

 

Onlangs had ik een gast die ook bij mij wilde boeken. En die had vergelijkbare problemen. En die heeft toen zelfs haar rijbewijs gebruikt als profiel foto. En toen werkte het ook.

 

Dus wellicht kun je ook dat nog eens proberen.

Als het verifiëren van je ID eenmaal gelukt is, dan kun je die profiel foto natuurlijk weer door een normale foto vervangen.

 

Ps.

Het is geen kwestie van dat ze je niet willen 😄
Maar software, die niet tot een vergelijk kan komen op de een of andere wijze.

100% geautomatiseerd. Er zit geen mens tussen.

Henk62
Level 1
Sneek, Netherlands

Hallo, het is Airbnb die de host verplicht stelt om de ID te controleren. Airbnb heeft zelf niets aan je ID. Wat maakt het hun uit of je Piet of Klaas bent. Zolang er maar betaalt wordt. Een creditcard is 100 % garantie. De host kan bij aankomst je ID bewijs zien. Advies NIET MET AIRBNB in zee gaan. Het opvragen van een ID bewijs is in strijd met privacywetgeving. Het mag niet. 

Henk-Jan0
Level 1
Beuningen, Netherlands

Het uploaden van een foto is een grote stress

het werkt voor geen meter

 

ongeteste software die continu niet werkt

al uren bezig en steeds is er wat mis

 

nooit meer airbnb, als iedereen dit doet , zal het wel helpen

 

 

Gino52
Level 1
Deventer, Netherlands

Ik heb hetzelfde probleem. Via laptop, via de app, werkelijk alles geprobeerd, al enkele dagen achter elkaar, ik blijf maar de foutmelding krijgen dat het moeilijk is om het legitimatiebewijs te zien!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf