bedrog

Hans503
Level 1
Leiden, Netherlands

bedrog

ik heb 14 villas in Thailand geadverteerd op airbnb maar deze worden door agenten gekopieerd als ze eenboeking hebben komen ze naar mij hun verdienmodel is denk ik 

1  data ze een hogere prijsvragen dank want  ze betalen neem ik aan de zelfde commissie als ik aan airbnb betalen

2 ze vragen aan mij commissie 15%

3 ze geven aan  aan dat villa te duur is gasten willen wel, maar iets lagere prijs

4  ze zijn beter zichtbaar want ze zijn  superhost hoe dat kan weet ik niet ze hebben geen eigen villas en mijn staff  doet al het werk

 

ik kan. ze niet aanmelden bij airbnb omdat dat gevaarlijk kan zijn. men kent mij en het kan consequenties hebben. Ook heb ik er niet echt last van maar het kan toch niet de intentie zijn van airbnb

 

tja in Nederland daar  hebben we 8 bungalows ook  op airbnb daar gebeurt dat niet.....

 

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Hans503,

 

Je vraag is lastig te lezen, want er zitten nogal wat schrijffoutjes in, maar goed.

Wat ik er uit opmaak is, dat jullie een zogenaamde property manager gebruiken (in Thailand).

En dat jullie ze verdenken van het zich niet houden aan de gemaakte afspraken.

Wat ik er ook uit opmaak, is dat jullie feitelijk zelf de vraagprijs dicteren.

En dat die property manager daar een opslag van 15% over rekent (15% - 20% is niet ongebruikelijk trouwens in deze markt).

Wat wel ongebruikelijk is, is dat jullie zelf de vraagprijs dicteren.

Waar heb je anders een property manager voor?

Nu snap ik de achterliggende reden natuurlijk wel (je wilt waarschijnlijk een bepaald minimum rendement op jullie investering).

Maar als jullie villa’s daardoor te duur worden. Dan prijs jezelf dus gewoon uit de markt.

 

Corrigeer me gerust, als ik je vraag verkeerd begrepen heb.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf