internet

Tom74
Level 1
Maierhöfen, DE

internet

illegal films downloaden durch WLAN. wie schützt mann sich?

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Tom74,

 

Ik reageer maar even in het Nederlands, want dit is tenslotte de Nederlandstalige Community.

 

Om jezelf te vrijwaren van het illegaal downloaden van films, via jouw internetverbinding. Kun je een aantal dingen overwegen:

 

Of je koopt een hele dure professionele router, die je vervolgens deskundig in laat richten met alle bijbehorende licenties voor het binnenhalen van dynamische zwarte lijsten, neurotische analyse, deep packet-inspection en dat soort zaken.

En dan ben je nog steeds niet 100% zeker dat het niet voor kan of zal komen.

 

Of je zet je Router zo ongeveer helemaal ‘dicht’.

Brengt ook weer allerlei problemen met zich mee.

 

Of je neemt een abonnement bij een Provider, die dit soort zaken voor je afschermt.

Kan ook weer allerlei problemen met zich mee brengen.

 

Of je neemt een verbod op in je huisregels met een bijbehorende clausule, dat incorrect gedrag dus zal leiden tot het eventueel incasseren van (een deel van) de waarborg.

Ook dit is uiteraard niet waterdicht, want je zult het toch ook moeten kunnen bewijzen. En vaak zullen de consequenties pas te laat zichtbaar worden (je hebt maar een beperkte hoeveelheid tijd om aanspraak te kunnen maken op de waarborg).

 

Zelf heb ik het middels de huisregels ‘geregeld’.

Want het kan inderdaad wel degelijk een probleem vormen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van ‘Video on Demand’/’Pay per View’.

Ik heb wel eens een verhaal gehoord, waar een verhuurder achteraf een rekening van de provider kreeg die veel hoger was, dan de gehele huuropbrengst.

 

Kortom er zijn geen ideale oplossingen om dit soort eventuele probleem te bestrijden.

Veel meer kun je er volgens mij niet aan doen (behalve dan je internetverbinding de deur uit doen, maar dan is het middel erger dan de kwaal, denk ik).

 

Succes.

Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

Wij hadden een huurder in huis die op een voormiddag het gepresteerd had van 15GB te downloaden...

Wat doe je daar tegen...

Heel vervelend.

Ook douchte deze gast telkens heel lang.

Ik vroeg mij af of ik wel toekwam met mijn dagprijs.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Guido-En-Odette1,

 

Je kan trachten het te overleggen met de huurder, of die bereid is hiervoor bij te betalen.

Maar als dit niet vooraf kenbaar gemaakt is, dan is dat wel een hele lastige vraag.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf