vaste gast

Martine197
Level 2
Antwerp, Belgium

vaste gast

ik zit met een dilemma. Ik ben host sinds vorig jaar mei. Liep goed, vanaf de start kregen we veel werkmensen over de vloer die voor 2, 3 tot zelfs 6 weken boekten. In oktober kreeg ik de eerste keer een dame over de vloer die een werkweek van ma tot vr boekte. Tien dagen later deed ze dat opnieuw en nu heeft ze tot juli elke 10 dagen de accomodatie voor 4 nachten geboekt. Leuk uiteraard alleen merk ik dat ik sinds oktober geen andere boeking meer heb binnen gekregen omdat zij de periodes blokkeert. Ze heeft me tevens laten weten dat ze dit tot november zou blijven doen. Maar ik verlies inkomsten op deze manier én omdat ze zo vaak komt plaatst ze ook geen recensies meer. Ik ben dit niet begonnen om één “vaste” huurder te hebben dus ik zou haar willen vragen om na juni een andere accomodatie te zoeken alleen weer ik dat ik haar dan ontzettend ga teleurstellen en daar zit ik enorm mee in mijn maag, wat zouden jullie doen ?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Martine197,

 

Lastig probleem, want zo komt wel je Superhost Status op den duur in gevaar!

Ik heb hier ook niet zo 1-2-3 een antwoord op.

Je zou het eens met haar kunnen proberen te overleggen.

Ellen33
Level 9
Assenede, Belgium

Of je haar blijft accepteren moet je zelf beslissen. Je zou haar wel het belang van recensies kunnen uitleggen en vragen om steeds eentje te schrijven. Je weekends blijven wel vrij voor toeristen, worden die dan ook niet meer geboekt.

Martine197
Level 2
Antwerp, Belgium

wij liggen niet in een toeristische gebied maar wél tegen een industriezone aan, we hebben daardoor  bijna nooit toeristen over de vloer. Dit is nog maar één keer gebeurd in al de tijd dat ik host ben. Wél hebben we werkmensen die in de buurt voor bepaalde periodes komen werken, de dame in kwestie heeft een jaarcontract dat in november afloopt. 

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Beste Martine

 

Ik heb sinds afgelopen november ook een vaste gast die een aantal nachten per week verblijft, waarschijnlijk tot eind mei. Met hem heb ik afgesproken dat hij iedere maand een recensie schrijft, ik doe dat ook over hem. Het is gewoon niet te doen om na ieder verblijf iets te schrijven. 

Ik houd gewoon mijn voortgangsstatistieken voor superhost in de gaten en zo lang die nog binnen de marges zijn, maak ik me maar niet al te druk. 

Maar ik heb wel ook regelmatig in de weekends ook toeristen die verblijven, dat maakt het voor mij wat makkelijker wellicht.

Aan de andere kant, als je een vaste huurder hebt die tevreden is en waar jij ook tevreden over bent, dan heb je vaste inkomsten en is je ruimte bezet, en dat is toch waar Airbnb over gaat.

Als je deze mevrouw niet meer als gast zou accepteren moet je nog maar afwachten of je een andere gast krijgt...

 

Met vriendelijke groet

Barbera

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf