Novelles Regles de Air B&B à partir du Juillet 2018

Rebecca48
Level 2
Saint-Martin-d'Ardèche, France

Novelles Regles de Air B&B à partir du Juillet 2018

A partir de Juillet 2018, on est obligé comme des hôtes d'offrir les serviettes et les draps dans notre prix publié sur nos annonces. Je suis completement contre cette regles. J'ai beaucoup des clients qui ne voudraient pas payer pour les draps et les serviettes et preferent d'amener leurs propres draps et serviettes. 

Personellement, je trouve ce regle très 'US'-centric, et ça ne respecte pas ni les besoins de notre communauté des hôtes français (et je pense quelques autres pays dans Europe - Portugal, Espagne, Italie etc), ni nos clients. Je voudrais qu'on doit offrir le choix, pas forcer les gens. 

Ci-dessous, l'exchange entre moi et Kevin, de l'AirB&B en Irelande (HQ Europeéne de Air B&B). Desolée, c'est en Anglais mais j'éspère que vous comprennez le sens. 

Je vous prie d'ecrire à AirB&B pour constate que ce n'est pas bien de faire ce régle en France. Si on est nombreux, on peut être a la chance d'insister sur la liberté de choix!!!!!

Merci beaucoup

 
 Rebecca

 
*******************************
 
Hi Rebecca,
 
Kevin here again from Airbnb.
 
Just following up on recent discussions to thank you for contacting Airbnb and for your continued service to us.
 
If you have any further issues please do not hesitate to get in touch or else see our help center for further information.
 
Best regards,
Kevin
******************************************************************
 
Hi Kevin,
 
 
Thanks for your message and your attention in this matter.
 
I do wish to lodge a formal complaint with AirB&B - can you help me to do that?
 
This latest policy change, coming into effect in July 2018 is simply unfair to hosts and customers who live in continental Europe.
 
One of my properties is a whole house rental. In my advert, I describe all of the facilities and explain that bedding and towels are not provided with this property, but can be provided at an extra cost. As I have already explained to you, this is a very common custom and practise in Continental Europe where a place is in a rural location (typically a visiting family would have to bring a car, and they load their car up with everything they need for their stay).
 
The incoming law that all properties must include this service in the standard price is detrimental to the customers who want to bring their own laundry, as they end up paying for a service that they are not using.
 
You are taking away cutomer choice and forcing hosts to offer something that is going to impact on their pricing.
 
I think it would be much fairer for you to change your system so that visitors can choose the options that they want from a host - this way, they don't end up paying for something they don't want.
 
This strong arm, very US-centric approach to a new regulation is completely against the ethos of what AirB&B set out to do in the first place. Moreover, it is not good customer service, and I know that AirB&B usually offer excellent customer service to bith hosts and customers, so please do not tie us down to a one-size fits all solution.
 
Please can you bump this message up to your policy makers? July is drawing near and I wish to have this point resolved before that date.
 
Many thanks for your help.
Rebecca
*****************************************************
 
Hi Rebecca,
 
Thank you for your follow up message. Unfortunately I am not in a position to give you a more detailed response on the matter, but we do appreciate your concerns, comments and feedback.
 
We understand that this is considered non customary in France and other such countries. However, Airbnb is looking out for it's users as a whole and particularly those visiting France from other countries that would be used to such expectations as bedding and towels.
 
Overall, the new standards will probably be a good thing for hosts like yourself as guests visiting from other countries will be happy with not being charged extra for customs they would be expecting anyway. They will have better stays, leave better reviews and in turn generate more business for you as a host.
 
Similarly, guests who would not be used to having these luxuries provided will either have the option to use their own items or else be pleasantly surprised by the presence of your customs. Again, trip satisfaction will rise for these guests.
 
I do understand your frustration and am aware this may take some time to get used to. I can also assure you that when these procedures come into play in July that Airbnb will continually review the policy and should there be a large number of similar views on the matter, like your own, then there will no doubt be a reconsideration on the matter.
 
Regards,
Kevin
17 Réponses 17

Merci pour l'info, je ne savais même pas que ça existait ! A ce prix là, ça ne doit pas être très confortable. Je vais tester.

Aurore55
Level 2
Valleraugue, France

Bonjour,

 

Je viens de lire quelques commentaires sur ce sujet. Il me semble en tout état de cause que mettre les draps et serviettes en option reste un choix pour le propriétaire des lieux et un choix également pour les voyageurs. C'est au final plus de liberté et cela ne présage en rien l'hygiène et la propreté.

 

Voici le message que j'ai fait remonter à AIRBNB :

 

onjour,
Je reviens vers vous sur un sujet qui nous pose un gros problème. En effet, en juillet, vous allez rendre obligatoire la fourniture des draps et serviettes. Or depuis janvier, nous avons décidé de baisser nos tarifs en rendant ce service en option. Le résultat de cette décision est largement satisfaisant puisque la plupart de nos voyageurs préfèrent venir avec leurs propres affaires. D'ailleurs, vous pourrez constater comme nous que la part de nos locations via votre site a fortement progressé en 2018.
Pouvez-vous faire des exceptions ou alors avez-vous une solution à nous proposer pour pouvoir continuer à répondre à une demande réelle de nos voyageurs ?
Merci pour votre aide.

Bien cordialement

Nathalie-Et-Gilles0
Level 10
Paris, France

bonjour @Aurore55 

 

Les solutions sont multiples et ont déjà été proposées :

https://community.withairbnb.com/t5/Tutos-et-conseils/Aide-Fourniture-des-produits-de-base/m-p/65763...

 

@Denis187

c'est la même qualité que si vous allez dans des hotels de chaines (vu que ce sont les mêmes fournisseurs).
Le prix est dégressif avec le nombre commandé.
Si vous en commandez 100 d'un coup, le prix est divisé par 3 pour être en dessous de 5 euro soit moins cher que le pressing. 

Consulter les articles du Centre de ressources

Préparer votre logement pour accueillir les voyageurs
Conseils d'hôtes Airbnb Plus : comment ajouter des touches d'attention
Aider les voyageurs pendant leur séjour