[FESTIVAL] Gastvrijheid betekent ook samen eten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Gastvrijheid betekent ook samen eten

Quincy_0-1662124050805.jpeg

 

Screenshot 2022-09-02 at 09.47.18.png

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het  originele  topic werd gepubliceerd op de Italiaanse Communitycentrum door @Dario0 en is door ons vertaald.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Recept voor carbonara

Wanneer je veel gasten ontmoet, eet je soms samen een lekker bord pasta. Altijd een goed idee. Heb je ooit samen met je gasten gegeten? 

Ik kan natuurlijk niet iedereen een bord goede Italiaanse pasta voorschotelen, maar ik kan je wel het oorspronkelijke recept van pasta carbonara geven. En geloof me, ik kom uit Rome en beoefen al vele jaren de kunst van pasta carbonara. 

 

Hier is het recept. Denk aan mij wanneer je het opeet, dan is het net of we virtueel met onze gasten een maaltijd delen.

 

Ingrediënten voor 2 personen:

- 200 gram pasta

- 100 gram pecorino (harde schapenkaas, typisch voor Rome en omstreken)

- 150 gram wangspek

- 2 hele eieren

- peper naar smaak

 

Voor het bereiden van dit gerecht raad ik je aan om voor één van deze pastasoorten te kiezen: spaghettoni, tortiglioni of mezze maniche.

Je hebt maar weinig ingrediënten nodig, dus ga voor kwaliteit. De smaak van dit eenvoudige gerecht hangt helemaal af van de door jou gekozen ingrediënten.

Je hebt wangspek, eieren en pecorino nodig. Veel pecorino.

 

Verwijder het zwoerd (het taaie stuk) van het wangspek, snijd het in kleine blokjes en bak het zonder olie in een koekenpan. Ik houd van lekker knapperig. Om het nog knapperiger te maken bak ik het twee keer. Na de eerste keer wacht ik tot het een beetje afgekoeld is en dan bak ik het nog een keer.

Vervolgens klop ik de eieren goed los in een glazen slakom, voeg de pecorino en peper toe en maak er een soort room van. Als het te droog wordt, voeg ik er een beetje kookwater aan toe. Wordt het te vloeibaar? Dan kun je meer pecorino toevoegen.

 

Nu kun je op twee manieren verder gaan. De vettere manier: Voeg de uitgelekte pasta bij het wangspek in de koekenpan, die nu zeer veel van het bijna tot een soort olie gesmolten vet van het wangspek bevat. Doe vervolgens alles in de glazen saladekom. Snel blijven roeren. Voeg zo nodig een klein beetje kookwater toe en dek tenslotte een paar minuten af met keukenfolie, om het ei een beetje te 'garen' in de warme pasta, zonder dat het een omelet wordt.

 

De minder vette manier: Laat de pasta uitlekken in de glazen saladekom met de room van eieren en pecorino. Voeg water toe als het te droog is. Voeg naar smaak (niet meer dan de helft van) het wangspek en de 'wangspekolie' toe en blijf steeds maar roeren. Dek weer twee minuten af met de folie.

Dan doe ik de pasta op een bord en voeg ik nog wat pecorino en peper toe.

 

Nog een tip: De pasta kun je het beste in niet te zout water koken. De pecorino en het wangspek bevatten immers genoeg zout.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Dario0 Dank voor dit recept en @Quincy voor het delen.  

Italianen verstaan echt de kunst van het maken van simpele gerechten met de beste ingrediënten. En ja, Pecorino in plaats van Parmezaanse kaas;  deze kaas smelt makkelijker dan Parmezaanse kaas en is ook lekker pittig..mmm! (Ik leerde pas onlangs dat een italiaan nooit room doet bij de Carbonara, zoals in Nederland vaak gedaan wordt) 

Thank you @Mirjam0 , please spread the voice: no cream on carbonara! ahahah😁😂😂


seguimi su Instagram @airbnb.dario - parlo di Locazione Breve e di Airbnb
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Dario0 @We never do �

Already well educated. 

 

We'll eat good pasta in a couple of weeks. Cruise to Italy 🍝🛳🇮🇹 can't wait

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

I look forward to trying out this recipe @Dario0 🤩

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Inderdaad @Mirjam0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf