prijs kamer

Petra82
Level 1
Wommels, Netherlands

prijs kamer

Goedenmorgen, ik zie dat sommige accomodaties de prijs per persoon op de homepagina laten zien anderen doen de prijs van de hele accomodatie. wat is wijsheid? alvast dank

17 Antwoorden 17
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

De getoonde prijzen zijn altijd de prijzen voor de accommodatie. Als verhuurder kun je dan aangeven of die accommodatieprijs geldt voor 1 persoon of voor meerdere. Als je kiest voor 1 persoon, zal er voor een tweede gast dus extra betaald dienen te worden. Ik kan me voorstellen dat je als gast die naar een verblijf zoekt, niet wil afgaan op een genoemde prijs om er vervolgens achter te komen dat er nog een extra bedrag betaald dient te worden omdat ze met 2 personen reizen (naast de Airbnb fee, schoonmaakkosten, eventuele wisselkoerskosten en eventuele toeristenbelasting).

 

Zelf heb ik mijn prijs gebaseerd op twee personen omdat ik 1 kamer verhuur die voor twee personen geschikt is. Het is aan de andere kant een beetje afhankelijk van je eigen situatie. Hoeveel ruimtes verhuur je en voor hoeveel personen?

Vincent0
Level 2
England, United Kingdom

Ik heb ook de prijs ingesteld als de hele woning. Er kunnen maximaal 8 personen in, maar de prijs gaat niet naar beneden als er minder mensen op bezoek komen.

 

Voor mij is dat meer omdat het voor mij niet echt veel meer of minder werk is of er twee mensen komen of dat er acht komen. Behalve dan dat ik meer bedden moet opmaken en verschonen. Maar dat is het werk niet toch? 🙂

Dag Vincent

Mag ik vragen of je bij een bezetting van bvb 4 of 6 man dan ook 1 of 2 kamers afsluit?

Heb je ook overwogen om diverse huurders in je ruime woning uit te nodigen, met gemeenschappelijk gebruik van keuken en woonkamer en eigen, beetje zoals een guesthouse. Zou die formule aanslaan op airbnb?

dank voor je reactie

Anne-Marie

Eva295
Level 1
Bovenkarspel, Netherlands

Hallo. Mijn broer wil zijn huis graag aanbieden op air bnb. Maar ik vraag me af wat een reele prijs is wat ie zou kunnen vragen. We zijn echte leken hierin. Alle tips zijn welkom. Het betreft een 10 pers huis. In andijk. Strand is op loopafstand

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Hallo Eva,  

Kijk even wat soortgelijke accomodaties bij je broer in de buurt vragen en kijk of je  hiermee ook zou uitkomen.

Je gaat een bedrijfje runnen,  dus even een kosten/ baten plaatje maken: wat zijn je kosten en hoeveel wil je over houden. (denk daarbij aan investeringen als kamerinrichting,  beddengoed, extra energiekosten,  verzekering, belastingen)

 

Met zo'n groot  gezelschap  zou ik persoonlijk liever zou gaan voor gezinnen dan voor groepen jongeren. 

Informeer ook even wat de regels in Andijk  zijn voor het verhuur aan toeristen. ( toeristenbelasting) 

Als je dat allemaal duidelijk hebt, is het erg leuk om te doen, Succes! 

Beste

ik heb al jaren ervaring met verhuren op Booking.com. Daar stel ik de prijs voor singles en voor 2 personen apart in. Hier bij airbnb heb ik

single prijs ingesteld omdat ik anders geen singles kan ontvangen. Klopt dit

 

Dag Christel

 

is je ervaring met Booking.com beter dan deze met Airbnb of gelijk of loopt het minder vlot?

Zowel wat het aantal boekingen betreft, als de contacten met deze organisaties.

 

Bedankt voor je reactie

Anne-Marie

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik ben weliswaar niet Christel, maar doe met beide organisaties zaken.

Via Airbnb krijgik veel meer boekingen. Ook de support vanuit airbnb ervaar ik als beter. Daarnaast brengt booking veel meer provisie aan de verhuurder in rekening.

En last, but not least: ikhad een aantal aan huurders te berekenen toeslagen op de booking site. Dat ging een aantal keren goed, totdat opeens de toeslagen weg waren en er een gast boekte. Booking wist van niks en het zijn toeslagen die je als verhuurder niet zelf kunt wijzigen

Robijn0
Level 1
Oud-Zuilen, Netherlands

Als je een airbnb gast hebt voor meerdere dagen is het dan de bedoeling dat je de kamer en bedden elke dag opfrist?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Robijn0 

Nee. Maar gedeelde faciliteiten buiten de kamer als toilet, badkamer etc wel regelmatig checken op netheid.

Robijn0
Level 1
Oud-Zuilen, Netherlands

Mijn aarzeling... ik vind het zelf heerlijk om in de avond thuis te komen in een opgeruimde kamer, dus een soort voor mij als host normale actie, maar als het heel ongebruikelijk is dan voelt het misschien als aantasting van privacy. Wat denk jij erover?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Robijn0  Ik zou het ervaren als een aantasting van de privacy en zou dit alleen doen na overleg met de gasten.

Robijn0
Level 1
Oud-Zuilen, Netherlands

En @Emiel1 dank voor je reactie en het meedenken

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Robijn0  Ik verschoon bedden als gasten langer dan een week blijven. Wel vraag ik als mensen een paar dagen blijven of het goed is dat ik de handdoeken e.d. controleer en dat is eigenlijk nooit een probleem. Ik kijk of de auto's weg zijn maar klop altijd zeer luid om niet iemand te overvallen met mijn aanwezigheid. Mocht ik bedden verschonen dan kijk ik ook gelijk naar de toiletten/toiletpapier en in de keuken of daar wat nodig is.

Succes !!

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf