profiel van potentiele huurder

Debby38
Level 2
Utrecht, Netherlands

profiel van potentiele huurder

Sinds dit jaar is het profiel van de  huurder (dus ook de verificaties) niet meer zichtbaar als je 'direct huren' niet hebt ingeschakeld. Dit wordt pas zichtbaar op het moment dat je het reserveringsverzoek accepteerd. Maar wat heb je er dan nog aan: er staan zoveel sancties op als je een reservering annuleert. Ik heb juist 'direct huren' niet ingeschakeld omdat graag wil weten wie mijn potentiele huurders zijn, ik verhuur mijn eigen woonhuis af en toe als ik zelf op reis ben. Ik wil niet zomaar iedereen in mijn huis laten.

 

Beetje dome aktie van Airbnb om mensen te pushen om direct huren in te schakelen. Ik denk dat je hier alleen maar (potentiele) verhuurders mee weg jaagt. Ik overweeg om te stoppen met verhuur of via een andere site te gaan verhuren.

 

Debby

28 Antwoorden 28
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor0

Ik zit ook op een NL website en krijg daar de helft van m'n boekingen van (althans op Curacao)

Die zou ik niet graag willen missen.

Via Ical zijn de kalenders eenvoudig te koppelen.

De overige websites (ook via Ical gekoppeld) zijn opvulwebsites waar af een toe een boeking op komt

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Ik weet het, en uiteraard is ook i-cal me bekend.

De meeste sites ondersteunen ook i-cal. Echter het is ook bekend, dat er soms vertraging optreedt, tijdens de synchronisatie! En dat kan op lopen tot wel enkele uren.

 

En wat doe je dan? Als er binnen korte tijd - via 2 verschillende kanalen - 2 verschillende, maar deels overlappende - boekingen binnen komen.

 

Jazeker: De wet van behoud van ellende.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Die andere NL site heeft geen directe boeking.

Als ik in de eindfase kom van een boeking op de NL website, dat zet ik op die periode even een tijdelijke blokkering.

Dubbele boekingen kunnen daardoor niet voorkomen.

Als je echter via Airbnb helemaal volzit met je woning, heb je dat uiteraard niet nodig. De NL site levert ons echter 50% van de boekingen op.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Ja, dat hangt natuurlijk geheel van de functionaliteit van de te gebruiken specifieke website af.

En als je dat op deze wijze op kunt lossen, dan is dat natuurlijk heel mooi.

 

Ik heb het ook wel eens overwogen hoor (om naast Airbnb een andere website te gebruiken), maar ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen. Dat het voor ons eigenlijk niet de moeite waard is. Hooguit in het laagseizoen wellicht een enkele extra boeking (In het voor-, hoog- en naseizoen zitten wij doorgaans helemaal vol).

En om me daarvoor een hoop extra werk op de hals te halen. Dat is me eigenlijk ook de moeite niet waard (Ik heb ook nog zat andere dingen te doen, al zou je dat misschien soms niet zeggen :-D).

 

Zo heb ik ook weleens naar Wimdu en Micazu gekeken. En wat mij meteen opviel waren de wel erg lage tarieven die links en rechts gevraagd werden.

Tja, dan wordt het nog wat minder interessant.

En als ik alle kosten van de verhuur op jaarbasis bij elkaar optel, dan geloof ik soms mijn eigen ogen niet (En ik hoef ze niet op te tellen, dat doet mijn software wel voor me).

Het is echt gigantisch! Onlangs het een en ander nog maar weer eens gecontroleerd. Want ook voor dit jaar voorzie ik alweer een aardige stijging van de kosten (Op basis van Forecast en Actuals).

En dan blijkt het toch echt te kloppen.

Meestal veroorzaakt doordat er geen grens is aan de hebzucht van overheden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hallo Allemaal,

 

Ik kwam zojuist deze post op de Engelstalige versie van de Community tegen: https://community.withairbnb.com/t5/Hosting/How-to-View-Hidden-Profile-Photos/td-p/919440

 

En met dit trucje komt toch de eventuele profiel foto (van een aanvrager) weer naar boven.

De truc is dus, om het profiel van de aanvrager met behulp van een Chrome Icognitovenster te openen.

Met de muis op het profiel van de aanvrager gaan staan. Dan met de rechtermuisknop kiezen voor: Link openen in icognitovenster.

 

En dat werkt vooralsnog als een speer (voor zolang het duurt natuurlijk)!

Uiteraard alleen beschikbaar op een Windows PC met de Chrome Browser (voor zover ik weet).

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Allemaal,

 

Trouwens de link naar de gebruiker (in de adresbalk) copieren.

En openen in een andere browser (zonder dat je ingelogd bent).

Heeft dus hetzelfde effect.

 

Dus ben je ingelogd in Chrome.

En  je opent de link met Edge of Internet Explorer.

Dan krijg je ook het profiel weer te zien.

 

De oorzaak is een zogenaamde Cookie (De firma lijkt vooralsnog voor een zeer simplistische oplossing gekozen te hebben, om dit te implementeren. De druk zal wel hoog zijn. Mede veroorzaakt door het naderende fiasco van Airbnb Plus en de aanstaande IPO).

 

Ik snap best, dat het lastig is voor grote bedrijven als ze gedwongen worden om een maatschappelijk standpunt in te nemen.

Maar les 1 is toch wel zo'n beetje: Laat je - als bedrijf - niet in met politiek (Wat je er ook van mag vinden. Je verliest namelijk altijd).

 

Succes.

Astrid175
Level 1
Riethoven, Netherlands

Ik heb de optie 'direct reserveren' aanstaan en krijg ook geen profielfoto meer te zien.......

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Astrid175,

 

Dat klopt helemaal. Tot het moment dat er sprake is van een bevestigde reservering. Krijgt geen enkele verhuurder nog een profiel foto te zien van de gast!

Direct reserveren of niet.

Sjoerd7
Level 1
Cannes, France

Zoals gewoonlijk tegenwoordig, lezen AUB.

het gaat Debbie om de verificaties.

 

Niet om nutteloos commentaar en bla meningen, over een profielfoto. Pfffff.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Ik neem aan dat je een fijne en positieve dag gehad hebt vandaag @Sjoerd7

 

De verificaties zijn nog altijd gewoon zichtbaar. Daar is niets aan veranderd.

Ook de profieltekst en eventuele recensies zijn onveranderd zichtbaar.

Sinds begin dit jaar onderdrukt Airbnb echter de profiel foto van gasten, tot het moment dat er een bevestigde reservering is.

Zie hieronder.

 

Voorbeeld van een Gastenprofiel, zoals dit er nu uitziet in een AanvraagVoorbeeld van een Gastenprofiel, zoals dit er nu uitziet in een Aanvraag

Het gaat @Debby38 (met een y dus), om het gehele plaatje.

Dus ja, daar telt het probleem van de recentelijke onderdrukte profiel foto – dus in mee.

Iets anders is er namelijk niet veranderd.

 

Plezierige en positieve avond verder toegewenst.

Sjoerd7
Level 1
Cannes, France

Zeker @Cor3 dankje 😁

Debby38
Level 2
Utrecht, Netherlands

@Cor

Nogmaals! (idd lezen aub) Als je de 'direct reserveren' optie niet hebt aanstaan dan is er wel degelijk wat meer veranderd dan alleen het ontbreken van de profielfoto. Ook de verificaties en de profieltekst zijn niet meer zichtbaar.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Debby38,

 

Dat was me dan niet geheel duidelijk geworden vanuit je vraagstelling, sorry daarvoor.

Ook was ik het nog nergens anders tegengekomen, dat er nog meer onderdrukt wordt en dat daarbij onderscheid gemaakt wordt tussen accommodaties met en zonder de optie Direct Reserveren ingeschakeld. Ik geloof je uiteraard graag.

Ik heb helaas wel gemerkt, dat de truc om het profiel met een andere Browser of een ander Icognitovenster te openen. Inmiddels niet meer schijnt te werken.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Vandaag kreegik een aanvraag uit Brazilie. Het profiel van de huurder was zichtbaar.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf