4 sterren

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

4 sterren

Pfff, dan is er een gast helemaal tevreden en krijg je een goed geschreven recensie maar geven ze toch 4 sterren, terwijl ze geen verbeterpunten hadden. Jammer dat als dat 2x voorkomt je enorm keldert in sterren. Als ik al mijn sterren los bekijk heb ik voor aankomst, netheid en locatie een 4.86, voor communicatie een 5 en voor prijs kwaliteit en nauwkeurigheid een 4.71. Er staat nu een algehele beoordeling van 4.71 terwijl ik op 4.83 uitkom als ik het optel en deel door 6. Haal ik nu mijn Superhost status niet? Iemand nog tips hiervoor?

 

Groet Loes

9 Antwoorden 9
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 

Je superhost status wordt bepaald aan de hand van je algemene beoordelingen.
Niet op basis van je "losse sterren".
Het helpt als je de gasten uitlegt hoe het review systeem van Airbnb werkt.
Gasten denken vaak dat 4 sterren een "acht" is. In het rating systeem van Airbnb betekent het dat het verblijf niet volledig aan de verwachtingen voldeed

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Bob297 

Zou handig zijn als Airbnb daar een beschrijving van had. Stuur jij dat bijvoorbeeld altijd mee op een bepaald moment?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 
Altijd Loes 🙂
Niet alleen bij AIrbnb maar bij alle sites waar ik adverteer

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 

Natuurlijk heeft Airbnb daar geen beschrijving van.
Airbnb wil juist bewerkstelligen dat je als host tot in het onredelijke voldoet aan de eisen van de gast. Uit angst dat je de superhost status kwijtraakt.

Bertrand19
Level 3
Geraardsbergen, Belgium

Idd, superhosts krijgen meer gasten’, wwz meer inkomsten voor airbnb. Ik sloof me niet uit voor airbnb. Als de gasten maar tevreden zijn! En mond a mond reclame doet wonderen. Daardoor heb ik wel minder reservering via airbnb en geen superhost meer. Het aantal zou to h niet mogen meetellen! Het sterrensysteem van airbnb vond ik ergens op internet, drukte het af en toon ik bij aankomst vd gasten. 

Marcella78
Level 2
Purmerend, Netherlands

Hi Bertrand, welke heb je gevonden online? Ik zit ook wel met dit issue. Voornamelijk nieuwe Airbnb users. Dus wil het wel meenemen in mijn handleiding.. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Als je ‘inzichten’ aanklikt dan zie je wat je nodig hebt om superhost te worden. Heb je daar al gekeken? 

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Ja weet ik Kirsten, alleen als ik alle beoordelingen los op tel dan komt het op 4.83 uit maar ze tellen de samengevatte sterren en dan komt het helaas op 4,71 uit. Jammer want is niet helemaal eerlijk, maargoed, doen we niks aan he hahah

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf